סגור
הדמיה של פרויקט של חג'ג' ב פרדס דקה ב יפו
הדמיית הפרויקט (הדמיה: קבוצת חג'ג')

תצא מהבוץ? היתר בנייה ראשון בפרדס דכה שביפו

קבוצת חג'ג' קיבלה היתר בנייה למתחם של 3.2 דונם בדרום יפו, שאותו קנתה ב-2015 ב-34.5 מיליון שקל. מדובר באחד האזורים הקשים בגוש דן, שסובל מפשיעה רבה ותנאי מחיה ירודים, אך הוא נמצא בלב אזור הביקוש. הרווח הגולמי לחברה צפוי לעמוד על 123 מיליון שקל

קבוצת חג'ג' הודיעה הבוקר (א') כי קיבלה היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לפרוייקט בפרדס דכה שבדרום יפו.
פרדס דכה הוא אחד האזורים הקשים ביותר במטרופולין ת"א. מצד שני, מדובר ב-120 דונם של קרקע פנויה לבנייה בלב אזור הביקוש. שטחו של המתחם של קבוצת חג'ג', המכונה "תל אביב-יפו הצעירה", משתרע על 3.2 דונם, ומתוכננים בו שני בניינים בגובה 14 קומות ובהם 123 דירות. אדריכל התוכנית הוא אילן פיבקו. היתר הבנייה של קבוצת חג'ג' הוא סימן חיובי לבעלי הקרקע האחרים הפועלים במקום כבר הרבה שנים, ללא הצלחה.
הקרקע של מתחם "ת"א-יפו הצעירה" נקנתה ע"י קבוצת חג'ג' ב-2015, כהסכם אופציה, ע"פ שווי של 34.5 מיליון שקל ללא מע"מ. במגרש קיימים מבנים מאוכלסים, ולכן קבוצת חג'ג' תצטרך לפצות את הדיירים. ע"פ הודעת החברה מהבוקר, הרווח הגולמי הצפוי לחברה עומד על 123 מיליון שקל.
פרדס דכה נמצא בין רחוב סהרון ושכונת נווה גולן בצפון, שדרות ירושלים ויפו ד' במזרח, רחוב מייזל בדרום ורחוב אייזק חריף במערב. בעשרות השנים האחרונות התרבו הפלישות לקרקע, וכיום לצד בעלי הקרקע החוקיים מתגוררים שם גם עשרות בבנייה בלתי חוקית. המקום נעדר תשתיות מסודרות, ותנאי המחיה בו ירודים. בנוסף לכך, רווחו שם בשנים האחרונות תופעות של פשע וסחר בסמים, והמתחם הוא יעד קבוע לפשיטות משטרתיות. כאמור, הסמיכות לים, לקו האדום של הרכבת הקלה ולשדרות ירושלים הופכת אותו לאטרקטיבי מאוד ליזמים.