סגור
בנייה אילינוי ארה"ב 21.6.23
בנייה בארה"ב. סעיף הדיור מתדלק את האינפלציה (צילום: Scott Olson/Getty Images/AFP)

אחרי תחזית לירידות: התחלות הבנייה בארה"ב רשמו זינוק מפתיע של 21% במאי

מספר יחידות הדיור טיפס במאי ל־1.631 מיליון, זאת לעומת תחזיות שעמדו על 1.40 מיליון וגבוה מתחזיות באפריל שעמדו על 1.34 מיליון. מספר אישורי הבנייה ליחידות דיור חדשות טיפס במאי בשיעור של 5.2%

התחלות הבנייה של בתים בארה"ב זינקו בחודש מאי ב־21.7% לעומת אפריל, זאת ברקע עלייה בביקושים לבתים חדשים בשל מלאים נמוכים של בתים קיימים. הנתון המפתיע נרשם ברקע תחזיות לירידה של 0.1% בהתחלות הבנייה — כך לפי נתונים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה בשבוע שעבר.
מספר יחידות הדיור טיפס במאי ל־1.631 מיליון, זאת לעומת תחזיות שעמדו על 1.40 מיליון וגבוה מתחזיות באפריל שעמדו על 1.34 מיליון. מספר אישורי הבנייה ליחידות דיור חדשות טיפס במאי בשיעור של 5.2%, לאחר ירידות שנרשמו במרץ ובאפריל.
"העובדה כי הבנק הפדרלי המרכזי מתקרב לסוף של מהלכי ההידוק היא חדשות טובות לגבי תנאי השוק העתידיים מבחינת שיעורי הריבית על משכנתאות ועלויות המימון של בנאים וקבלנים", ציין רוברט דיאץ, כלכלן ראשי באיגוד הבנאים הלאומי (NAHB), שצוטט ברשת CNN. דיאץ הוסיף כי קובעי המדיניות בפדרל ריזרב ובוושינגטון חייבים לקחת בחשבון את החשיבות הרבה שיש למצבם של הבנאים בשקלול התחזית האינפלציונית ומדיניות מוניטרית עתידית.
"התייקרות עלויות דיור היא כעת הגורם המוביל לאינפלציה, ועלויות כאלה אפשר למתן רק על ידי בניית יותר דיור בר־השגה, אם למכירה ואם להשכרה, בנייני מגורים או בתים פרטיים", הדגיש. "על ידי התייחסות לסוגיות של שרשרת אספקה, המחסור בכוח אדם מיומן וצמצום או ביטול מדיניות רגולטורית לא יעילה, קובעי המדיניות יכולים לשחק תפקיד חשוב וחיוני במלחמה באינפלציה", סיכם.