סגור
שכונת אחיסמך בעיר לוד
שכונת אחיסמך בעיר לוד. יוגרלו דירות החל מיום ראשון (צילום: viewpoint)

3,300 דירות, בעיקר בפריפריה: אלו הערים המשתתפות בהגרלת "דירה בהנחה"

משרד הבינוי והשיכון פרסם את רשימת הערים שבהן תתקיים ההגרלה, שתיפתח ביום ראשון ב-11 יישובים, ובהם אופקים, לוד וכפר קאסם; מנכ"ל המשרד: "השנה תיפתח הגרלה נוספת ל-9,000 דירות, נגיע ל-30 אלף משקי בית שיזכו בהנחה"

משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (ד') את רשימת הערים שבהן תתקיים ההגרלה הבאה של "דירה בהנחה", שאמורה להיפתח ביום ראשון הקרוב.
בהגרלה יוגרלו 3,300 יחידות דיור ב-11 יישובים ברחבי הארץ: ירושלים, באר שבע, לוד, נוף הגליל, אופקים, טבריה, עמנואל, עפולה, גבע בנימין, כפר קאסם וסח'נין. הזכאים להירשם להגרלה זו הם חסרי דירה בעלי אישור זכאות בתוקף.
יש להבהיר כי לפי כללי ההגרלה, תחילה יוגרלו הדירות המיועדות לנכים, ולאחר מכן הדירות לבני המקום (מי שמתגורר בשלוש השנים האחרונות או בארבע שנים מתוך 10 השנים האחרונות בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט). בבדיקה שנעשתה על ידי "כלכליסט" בסבב הקודם של ההגרלות הסתבר כי 45% מכלל הדירות מיועדים לבעלי זכאות מיוחדת שזוכים לקדימות בהגרלה על פני שאר המשתתפים. המשמעות היא שמלכתחילה סיכויי הזכייה של המשתתפים בהגרלות הם נמוכים.
דירה בהנחה הוא מבצע נוסף של ממשלת ישראל שתכליתו ניסיון להשפיע על העליות החדות במחירי הדירות, כמו גם לענות על הביקוש הגדול בקרב הציבור שאין בבעלותו דירה. חלק מהמכרזים, שאריות של תוכניות קודמות, סוכמו לפני שנים ולכן יעניקו לזוכים הנחה של עד מיליון שקל לדירה בהשוואה למחיר השוק כיום.
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "בשנה האחרונה, במקביל לצעדים להרחבה דרמטית של מספר השיווקים ל-100 אלף בשנה, הוחזרו תוכניות דיור בהנחה לזוגות הצעירים שייתנו להם אפשרות כבר עכשיו, למרות עליית מחירי הדיור, לקנות דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה".
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הודיע: "בהמשך השנה תיפתח הגרלה נוספת בה יהיו כ-9,000 דירות, כך שבשנת 2022 יהיו כ-30 אלף משקי בית שיזכו בדירה בהנחה, בנוסף ל-45 אלף דירות שצפויות לצאת להגרלה בשנה הבאה".