סגור
הריסת בתים תמ"א 38 תמא 38
הריסת בית במסגרת תמ"א 38 (צילום: עמית שעל)

שמרוק נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית: רוכשת 12% מאנגל אינווסט ב-70 מיליון שקל

זרוע ההשקעות של משפחת דיסני רוכשת נתח מחברת הנדל"ן של יעקב אנגל לפי שווי של 570 מיליון שקל; לפני שנה וחצי רכשה לאומי פרטנרס 20% מהחברה - וכעת ידולל חלקה ל-17.5%

קרן שמרוק, זרוע ההשקעות של משפחת דיסני, רוכשת 12% מחברת ההתחדשות העירונית אנגל אינווסט של יעקב אנגל בהשקעה של 70 מיליון שקל, לפי שווי של 570 מיליון שקל אחרי הכסף. זו ההשקעה הראשונה של שמרוק בתחום ההתחדשות העירונית. הפעילות של שמרוק בארץ מנוהלת בידי מיכה גייגר.
לשמרוק תינתן במסגרת ההסכם אופציה להגדיל את אחזקתה ב-5% נוספים לפי שווי זהה. בראש שמרוק עומד סטנלי גולד.
לפני שנה וחצי רכשה לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של לאומי המנוהלת בידי אבי אורטל, 20% מאנגל תמורת 60 מיליון שקל. כעת, עם כניסתה של שמרוק לאנגל אינווסט, לאומי פרטנרס תדולל ל-17.5%, אבל השווי בו נכנסת שמרוק גבוה בהרבה מזה של לאומי.
1 צפייה בגלריה
יעקב אנגל הבעלים של אנגלאינווסט
יעקב אנגל הבעלים של אנגלאינווסט
יעקב אנגל
שמרוק נוסדה ב-1978 על ידי משפחת דיסני האמריקאית, והיא מחזיקה בפורטפוליו נכסים נרחב. במהלך השנים השקיעה שמרוק בנכסים בתחומים נרחבים מענפי המדיה, בידור ותקשורת, מלונאות ועוד בכל העולם. שמרוק נחשבת לאחת המשקיעות הזרות הוותיקות בישראל. בעבר השקיעה בתאגידים כמו כור, בזק, פלאפון, תדיראן קשר ועשרות חברות ישראליות אחרות. בחמש השנים האחרונות היא התמקדה בהשקעות בארץ באמצעות קרנות שהקימה ואשר השקיעו בחברות טבע נאות, סינמה סיטי, בון-תור, פולימר לוגיסטיק ועוד.
אנגל אינווסט הוקמה כאמור על ידי יעקב אנגל, מי שבעבר היה הבעלים של קבוצת אנגל בנייה הבורסאית שמכר אותה לאזורים לפני כ-15 שנה. בנוסף לפעילותו האמורה, אנגל פעיל כיום גם בתחום המחצבות בישראל ומינרלים ומיכרות בעולם וכן מחזיק בפרוטופוליו גדול של נדל"ן מניב הכולל בעיקר בנייני משרדים ומסחר באנגליה ביחד עם משפחת חרמוני. אנגל משקיע גם בחברות טכנולוגיה ובקרן Atooro.
אנגל אינווסט התחדשות עירונית היא חברה בת של קבוצת אנגל אינווסט, זרוע הנדל"ן של אנגל. החברה, אחת הגדולות בארץ בתחומה, מעורבת בהקמת יותר מ-4,000 יחידות דיור בכ-30 פרויקטים בשלבים שונים (הליכי אישור או ביצוע), בין השאר ברמת השרון, הרצליה, ירושלים, גבעתיים, רמת גן, תל אביב ואשדוד. החברה נהנית מחוסן כלכלי ויכולת פיננסית להקים ולממן פרויקטים בהיקפים גדולים. אנגל אינווסט מנוהלת על ידי המנכ"ל, מרט יודלביץ, וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, עופר אנגל.
את שמרוק ייצגה בעסקה עו"ד לילה צ'רטוב ממשרד עוה"ד גרוס חודק ושות', ואת אנגלאינווסט ייצג עו"ד גל חת.