סגור
הפרויקט של רנצו פיאנו ב שדרות רוטשילד

נחשף פרויקט הענק שמתכנן האדריכל רנצו פיאנו בשדרות רוטשילד בת"א

פרויקט "מתחם חברות הביטוח" שישתרע על כ-11 דונם, ישמר ארבעה מבנים, ויכלול עוד שלושה מגדלים בגובה 30 ו-40 קומות למגורים ותעסוקה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א תדון בישיבתה ביום רביעי הקרוב בתוכנית העיצוב של "מתחם חברות הביטוח", בין הרחובות יבנה, בצלאל יפה, אחד העם ושדרות רוטשילד בת"א. הפרויקט, המשתרע על שטח של כ-11 דונם, יכלול שימור של 4 מבנים ותוספת של 3 מגדלים בגובה 30 ו-40 קומות למגורים ותעסוקה. על הפרויקט חתום האדריכל הבינלאומי רנצו פיאנו, שתכנן בין היתר את מרכז ג'ורג' פומפידו בפריז, מוזיאון Fondation Beyeler ליד באזל ואת הפוסטדאמרפלאץ בברלין. התב"ע לתוכנית נערכה ע"י האדריכל הישראלי משה צור, ששותף ביחד עם פיאנו לתכנון האדריכלי.
הפרויקט בת"א הוא יוזמה של בעלי הקרקע: חברות הביטוח הראל ומגדל, עיריית ת"א-יפו, חברת חשמל, רחל ומאיר בן דרור, רון ואליעזר יהל ואחרים. בשטח קיימים כיום מבנים לשימור משנות ה-30 כמו אחד העם 46 (מלון עלמא), אחד העם 48, אחד העם 56 ורוטשילד 49 (בית יהל), ומבנים משנות ה-80-90 ביניהם בניין הבורסה ובית ציון.
למבנים הקיימים יצטרפו מגדל בגובה 30 קומות ובו 200 יחידות דיור, מתוכן 30 בגודל ממוצע של 66 מ"ר המוגדרות כדירות בהישג יד. מגדל נוסף, בגובה 40 קומות יוקדש רק לתעסוקה ומגדל שלישי יהיה בתמהיל שימושים מעורב ויכלול מגורים ותעסוקה. בשני המגדלים שבהם יהיו מגורים יהיו מתחמי ספא שיכללו גם בריכות שחיה. ע"פ התוכנית, מבנה הבורסה, שניבנה בשנות ה-80, יוקצה לטובת הציבור, יעבור לבעלות עירונית וישופץ. מתחת למתחם יבנה מרתף חנייה בגובה 6 קומות. בלב המרחב מתוכנן מעבר ראשי וכיכר רחבה המחברת לשדרות רוטשילד בשטח של כ-3 דונם.
האדריכל רנצו פיאנו מדגים בתכנון הפרויקט איכויות עיצוביות וטכנולוגיות שטרם נראו בארץ. הצורניות של המגדלים פשוטה אך מתוחכמת - בחזיתות יש שתי מערכות מעטפת - זכוכית פנימית וגריד חיצוני בו משולבים אלמנטים של הצללה, המשתנים על פני החזית בהתאם לעוצמת קרינת השמש. האלמנטים עשויים מחומר צמנטי או קרמי בגוון בהיר. המגדלים יעמדו בתקני בנייה ירוקה בינלאומיים מחמירים ויכללו, בין היתר, ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים, סטנדרטים מחמירים של יעילות אנרגטית, כולל הצללה וחיסכון במים. 80% משטחי הגגות יהיו מגוננים או מעוכבי נגר-כלומר, שמי הגשם יאספו לשימושים שונים.