סגור

רמלה: אושרה תוכנית להתחדשות עירונית, להקמת 2,150 דירות

הוותמ"ל אישרה את התוכנית בשכונת בן-גוריון על שטח של 151 דונם, שתכלול הריסת 528 דירות. כמו כן 416 דירות קיימות יחוזקו בתוספת ממ"ד ומרפסת. בנוסף לכך הפרויקט יכלול כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-5,700 מ"ר שטחי משרדים, לצד מבנים ושטחים ציבוריים

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה לאחרונה תוכנית התחדשות עירונית בשכונת בן-גוריון בעיר רמלה (תמ"ל 2028). הפרויקט מתייחס לשטח של 151 דונם, שממוקם בין הרחובות א.ס.לוי, שדרות דוד עוזיאל, שדרות בן-גוריון ורחוב יהודה שטיין.
הפרויקט כולל הריסה של כ-528 דירות והקמת כ-2,150 דירות חדשות. 416 דירות קיימות יחוזקו בתוספת ממ"ד ומרפסת בתת-מתחם. בנוסף לכך הפרויקט יכלול כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-5,700 מ"ר שטחי משרדים, לצד מבני ושטחי ציבור. את הפרויקט קידמו עיריית רמלה וחברת הכשרת הישוב.
הכנסות קבוצת הכשרת הישוב מהפרויקט צפויות להסתכם ב-3.3 מיליארד שקל. הכשרת הישוב פועלת בתחום ייזום והשכרת נכסים מניבים בישראל, בפולין ובגרמניה - שטחי מסחר, משרדים ופארקים לוגיסטיים; ייזום למגורים בפולין והתחדשות עירונית בישראל. מנכ"ל החברה הוא עופר נמרודי.

1 צפייה בגלריה
הדמיה התחדשות שכונת בן גוריון רמלה
הדמיה התחדשות שכונת בן גוריון רמלה
הדמיה, התחדשות עירונית בשכונת בן גוריון ברמלה
(aa סטודיו)

לפי הנספח החברתי של הפרויקט, שהוכן על ידי חברת גאוקרטוגרפיה, מדובר בשכונה שהוקמה ב-1976 על ידי משרד הבינוי והשיכון, וכוללת בעיקר דירות קטנות בשטח ממוצע של 67 מ"ר. האזור מתאפיין ברמה חברתית נמוכה יחסית, באוכלוסייה מבוגרת וברמת הכנסה נמוכה. אין זה מפתיע אפוא שבעלי הדירות במקום, אלה שגרים בשכונה וגם משקיעים, תומכים בפרויקט ההתחדשות.
כיום יש בשכונה 41 מבנים בגובה של ארבע עד שמונה קומות. התוכנית החדשה, שעליה חתום משרד בר לוי אדריכלים, מציעה הריסה של 30 מבנים ועיבוי של 11. גובה הקומות בבניינים החדשים יגיע ל-25 קומות. על פי המצגת שהוצגה לוותמ"ל על ידי האדריכלים, עקרונות התכנון הם יצירת קישוריות עירונית ממרכז העיר (מזרח-מערב) לפארק עופר, יצירת בינוי אינטנסיבי כלפי הרחובות ההיקפיים ושמירת הלב בעל האופי השכונתי, חזית מסחרית לאורך הרחובות שטיין ורזיאל ופריסה וייעול של השטחים הציבוריים. יש לציין ששטח התוכנית חולק לשישה מתחמים, שתוכננו ביחד ובנפרד. החלוקה למתחמים תאפשר שלביות.
לפי אתר הנדל"ן המקוון מדלן, המחיר למ"ר בשכונת בן-גוריון ברמלה עומד על 14,800 שקל. המחיר הממוצע לקנייה הוא 935 אלף שקל, ולשכירות 3,300 שקל בחודש.