סגור
הדמיית צפון מערב גבעתיים
הדמיית צפון מערב גבעתיים (הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף)

אושרה תוכנית התחדשות עירונית שתכפיל ל-5,000 את מספר הדירות באזור בורכוב בגבעתיים

הוועדה המחוזית תל אביב הודיעה על הפקדת תוכנית התחדשות עירונית ל־260 דונם בגבעתיים. התוכנית מציעה בנייה מתונה ברחובות הפנימיים, מגדלים בגובה של עד 32 קומות לאורך ציר רחוב כצנלסון ומגדלים בגובה של עד 45 קומות לאורך רחוב עליית הנוער. התוכנית כוללת 45 מבנים לשימור

הוועדה המחוזית תל אביב הודיעה על הפקדתה של תוכנית התחדשות עירונית ל־260 דונם בגבעתיים. גבולות התוכנית הם הרחובות עליית הנוער וערבי נחל במערב, רמת גן בצפון, בית העלמין נחלת יצחק בדרום ורחוב אחדות העבודה וקק"ל במזרח. בתחום התוכנית השכונות בורוכוב, קריית יוסף ורוזנשטיין. גבעתיים היא העיר השנייה הצפופה בארץ, אולם התוכנית כוללת הכפלת כמות הדירות במתחם ל־5,000.
התוכנית, שהוכנה על ידי משרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף, מציעה בנייה מתונה ברחובות הפנימיים, מגדלים בגובה של עד 32 קומות לאורך ציר רחוב כצנלסון ומגדלים בגובה של עד 45 קומות לאורך רחוב עליית הנוער. התוכנית גם כוללת 45 מבנים לשימור.
האדריכל ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון: "התוכנית היא חלק משינוי המגמה הצפוי ברחוב כצנלסון והחזון המשותף ללשכת התכנון והרשויות המקומיות בפיתוח ציר רוחב אורבני משמעותי מעמק ברכה בתל אביב עד שדות ירושלים ברמת גן בו ייקבע בינוי אינטנסיבי, מסחר, שבילי אופניים תחבורה ציבורית ושלוש תחנות מטרו שיוקמו לאורכו".
ראש העיר רן קוניק אמר ל"כלכליסט": "אי אפשר יהיה לחדש את העיר בלי תוכניות בסדר גודל כזה". בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר ש"הביצוע יכול לצאת לפועל בתוך 7־10 שנים, זה יכול לקחת גם 15 שנה, ויכול גם לא לצאת לפועל בכלל. את זה יקבעו בעלי הדירות".