סגור
פרויקט של אוורגרנד ב גואנגז'
פרויקט של אוורגרנד שנקלעה לקשיים. האם עתה חברות אחרות יינצלו מגורל דומה? (צילום: איי אף פי)

סין: הבנק המרכזי יציע הלוואות נוחות לרכישת אג"ח של חברות נדל"ן

מגזר הנדל"ן הסיני סובל מחובות כרוניים וחווה שורת משברים וקריסה של חברות בשנים האחרונות; הכוונה כעת היא לסייע לחברות פיננסיות ברכישת אג"ח בתחום, וכך לחזק את הסנטימנט בשוק כלפיו

הבנק המרכזי של סין יציע הלוואות נוחות לחברות פיננסיות למען רכישת אג"ח שינפיקו חברות נדל"ן, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, המתבסס על ארבעה אנשים המעורים בנושא.
זו ההתערבות הגדולה ביותר עד כה מצד הממשלה למען סקטור הנדל"ן. לדברי הגורמים, הבנק המרכזי של סין מקווה שההלוואות יסייעו לחזק את הסנטימנט בשוק לטובת הסקטור מוכה החובות, שחווה שורה של משברים בשנה האחרונה, ואף יובילו לחילוץ של מספר חברות פרטיות.
בשבועות האחרונים הגבירו הרשויות בסין את הסיוע לסקטור, המהווה כרבע מהכלכלה הסינית. בשנה האחרונה חברות נדל"ן רבות במדינה, ובהן הענקית אוורגרנד, הגיעו לחדלות פירעון על החובות שלהן ונאלצו להפסיק את הבנייה של פרויקטים. השבוע התחייבו הבנקים הגדולים במדינה להעניק הלוואות בגובה 162 מיליארד דולר לחברות אלו.
ההלוואות החדשות של הבנק המרכזי צפויות להיות בריבית נמוכה בהרבה מריבית הבנצ'מרק, ואמורות לספק למוסדות הפיננסיים תמריץ נוסף להשקיע באג"ח של חברות הנדל"ן הפרטיות, כך לפי שניים מהמקורבים. עם זאת, לא נחשפו עדיין שיעורי הריבית המתוכננים להלוואות.
לפי הדיווח, הבנק המרכזי גם עובד על "רשימה לבנה" של חברות באיכות טובה ובעלות חשיבות מערכתית לסקטור שיזכו בתמיכה נרחבת יותר מהרשויות במטרה לשפר את המאזנים שלהן.
מהבנק המרכזי לא התקבלה תגובה לדיווח.