סגור

עזריאלי תרחיב את קניון מלחה בירושלים ותבנה 2 מגדלים לצידו

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה סופית את התוכנית להרחבת הקניון והוספת כ-12 אלף מ"ר, וכן הקמת 2 מגדלים בני 18 קומות במתחם. אחד המגדלים מיועד להקמת 300 יחידות דיור מוגן, והאחר למשרדים ומסחר. התוכנית המקורית שהופקדה ב-2019 אפשרה לבנות מגדלים בני 24 קומות, אך בעקבות התנגדות תושבים בשכונה סמוכה הוועדה החליטה לצמצם את גובה הבניינים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה סופית את תוכניתה של חברת עזריאלי להרחבת קניון מלחה בירושלים והוספת כ-12 אלף מ"ר, וכן הקמת 2 מגדלים בני 18 קומות במתחם. אחד המגדלים מיועד להקמת 300 יחידות דיור מוגן, והאחר למשרדים ומסחר. התוכנית המקורית שהופקדה במאי 2019 אפשרה לבנות מגדלים בני 24 קומות, אך בעקבות התנגדות תושבים בשכונה סמוכה הוועדה החליטה לצמצם את גובה הבניינים. בנוסף, במסגרת התוכנית חזיתות הקניון יפתחו כך שתיווצר אליו גישה נוחה מהרחוב.
התוכנית מבוססת על מדיניות הוועדה להעצמת הבינוי לאורך צירי תחבורה ציבורית. וכן היא נועדה לשפר את המרחב הציבורי והנגישות אל הקניון. כך למשל החניון בקומת הגג יבוטל ויהפוך לטיילת ובה כיכר. מהסיבה הזו הוחלט גם על פתיחת חנויות בחזית הקניון שפונה לרחוב.

1 צפייה בגלריה
הדמיה. תוכנית להרחבת קניון מלחה בירושלים
הדמיה. תוכנית להרחבת קניון מלחה בירושלים
הדמיה. תוכנית להרחבת קניון מלחה בירושלים
(קולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים)
במסמך שבו החלטת הוועדה נכתב בנימוקים לאישור התוכנית כי היא "מבוססת על עקרונות תכנון ראויים, המציעה ניצול ראוי של הקרקע ועירוב שימושים ראוי, ההולמים את מיקום התוכנית, תוך יצירת שיפור משמעותי של המרחב הציבורי בתחומה. בהתאם לכך, הוועדה מחליטה לאשר את התוכנית, בכפוף לקבלת חלק מההתנגדויות".
אזור מלחה עתיד להיות אחד ממוקדי התחבורה הציבורית המשמעותיים בעיר וישולבו בו מספר קווי רכבת קלה ותחנת רכבת כבדה.
רשות מקרקעי ישראל החלה לקדם השנה תוכנית ענק שתאפשר לבנות רובע מגורים ובו 900 דירות במרחב הסמוך לקניון שבין אצטדיון טדי לאולם הכדורסל.
לפי התוכנית השאפתנית, מפלס הרחוב בשכונה החדשה יהיה בגובה גג חניון קניון מלחה, שנמצא ממערב לדרך בגין, שהיא הגבול המערבי של התוכנית. מהקניון ייבנה קירוי מעל דרך בגין שיאפשר תנועה מאזור אצטדיון טדי לקניון. בנייני המגורים והמשרדים ייבנו מעל שטח החניון שממזרח לטדי ומעל תחנת משנה (תחמ"ש) של חברת החשמל מדרום לאצטדיון.