סגור
קאנטרי גארדן נדל"ן סין
קאנטרי גארדן. נקלעה לקשיים (צילום: רויטרס)

הצרות בשוק הנדל"ן הסיני: קאנטרי גארדן מזהירה מחדלות פירעון

ענקית הנדל"ן דיווחה על הפסד של 6.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. בסוף השבוע האחרון דיווחה חברה אחרת, אוורגרנד, על הפסד של 33 מיליארד יואן במחצית השנה הראשונה של השנה

קאנטרי גארדן, אחת מיזמיות הנדל"ן הגדולות בסין, הזהירה מחדלות פירעון אפשרית על חובותיה. ההודעה באה לאחר שהחברה המצויה במשבר דיווחה על הפסד של 6.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. קאנטרי גארדן הודיעה גם שלא עמדה בתשלומי ריבית על אג"ח שהייתה אמורה לשלם החודש, אך שטרם פגה תקופת החסד בת 30 הימים במהלכם היא עדיין יכולה לבצע אותם. לפי הדיווחים, היא ביקשה גם לדחות את מועד התשלום על אג"ח אחרות. החברה הזהירה שהיא עלולה להגיע לחדלות פירעון על חובותיה "אם הביצועים הכלכליים של הקבוצה ימשיכו להידרדר בעתיד".
"הקבוצה עלולה לא להצליח לעמוד במחויבויות הכספיות של הלוואותיה, מה שעלול להביא לחדלות פירעון על ההלוואות האלה ואחרות", כך על פי מסמכים שהגישה לרגולטור בהונג קונג. מוקדם יותר החודש הזהירה החברה שהיא עלולה לרשום הפסד של עד 7.6 מיליארד דולר במחצית השנה הראשונה. מניות קאנטרי גארדן רשמו עלייה של כ-1% בבורסת הונג קונג הבוקר.
הצרות בשוק הנדל"ן הסיני – החל מחברות בנייה ועד חברות המייצרות מוצרים לבית – הן בעלות השלכות נרחבות, שכן הוא מהווה שליש מכלכלת המדינה. תעשיית הנדל"ן הסינית ספגה זעזוע לאחר שחוקים חדשים לפיקוח על היקף ההלוואות שביכולתן של חברות לקחת, נכנסו לתוקף ב-2020. אוורגרנד, שהייתה אחת מיזמיות הנדל"ן המוכרות ביותר בסין, צברה חובות של יותר מ-300 מיליארד דולר לאחר שהתרחבה באגרסיביות והפכה לאחת החברות הגדולות במדינה. בעיותיה הפיננסיות עוררו סערה בתעשיית הנדל"ן הסינית, עם שורה של חברות נוספות שהגיעו לחדלות פירעון והותירו פרויקטים לא גמורים ברחבי המדינה. אוורגרנד דיווחה בסוף השבוע האחרון על הפסד של 33 מיליארד יואן במחצית השנה הראשונה. מניותיה נפלו בקרוב ל-80% ביום שני – היום הראשון בו נסחרו בבורסת הונג קונג מזה שנה וחצי – לאחר שכבר איבדו 99% מערכן בשלוש השנים האחרונות.