סגור

מנכ"לית מינהל התכנון נגד הארכת תמ"א 38: "זו תוכנית לא טובה"

דלית זילבר המנסה לשכנע את שרת הפנים ואת שר האוצר שלא להאריך את תוקפה של התוכנית: "צריך חידוש עירוני למתחמים גדולים כולל מבני ציבור"

"תמ"א 38 היא לא טובה מבחינה תכנונית. האלטרנטיבה שנציג בקרוב לשרת הפנים שקד היא התחדשות עירונית במתחמים שלמים, שכוללת גם שטחי ציבור", כך אמרה אתמול מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, המנסה בימים האחרונים לשכנע את שרת הפנים ואת שר האוצר אביגדור ליברמן שלא להאריך את תוקפה של התוכנית שהעניקה זכויות בנייה לטובת חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

1 צפייה בגלריה
דלית זילבר מנכ"לית מינהל התכנון 9.2.20
דלית זילבר מנכ"לית מינהל התכנון 9.2.20
דלית זילבר מנכ"לית מינהל התכנון
(צילום: ענבל מרמרי)
לאחר שהתנגדה להארכה שלישית של תוקף התמ"א שאושרה באפריל 2005 לחמש שנים, הסכימה זילבר לפני כשנה וחצי להאריך את התמ"א עד אוקטובר 2022 בהנחה שעד אז תגובש תוכנית חליפית שתאציל סמכויות תכנון לרשויות המקומיות ותאפשר להן להוסיף בין השאר זכויות לבנייה ציבורית באותם בניינים.
ליברמן ושקד מוטרדים מכך שעוד אין תוכנית כזו וביטול התמ"א עלול להוריד דרמטית את היצע הדירות.
בכנס השנתי של משרד אגמון רוזנברג ושות' הכהן ושות', אמרה אתמול זילבר כי "אנחנו לא מתכננים מטרו בגוש דן בשביל בניינים של שתי קומות. התכנון צריך להיות במתחמים גדולים. גם ראשי הערים מבינים זאת".
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב השבוע לשרים שקד, ליברמן ושר השיכון אלקין בעקבות הכוונות להאריך את התמ"א כי זו מסכלת בין השאר אפשרות לתוכניות פינוי־בינוי, פרויקטים שבהם הוא תומך משום שיש בהם "ראייה תכנונית רחבה".