סגור

102 שנים לאחר שהוקם: "המלון של הישראלים בניו יורק" - ייהרס

במקומו של מלון פנסילבניה בשדרה השביעית במנהטן, ייבנה מגדל רב קומות. המלון שהוקם ב-1919 נחשב במשך שנים רבות כמועדף על ישראלים שביקרו בעיר, בשל מיקומו המרכזי ומחיריו הסבירים. הוא נסגר עקב מגפת הקורונה

מלון פנסילבניה בשדרה השביעית במנהטן ייהרס ובמקומו ייבנה מגדל רב קומות. המלון הוותיק נפתח ב-1919 והיה אז המלון הגדול ביותר בעולם עם 2,200 חדרים. בעבר נחשב למלון המפורסם והמבוקש ביותר בקרב הישראלים שביקרו בניו יורק, בשל מיקומו הנוח במרכז העיר ומחיריו הסבירים, ובעבר התאכסנו בו גם צוותי אל על שנחתו בניו יורק.


המלון הוא הרביעי בגודלו בעיר ניו יורק. במהלך מספר עשורים הופיעו בקפה רוז' במלון מוזיקאים ידועים רבים, כולל הגלן מילר אורקסטרה. מספר הטלפון של המלון – Pennsylvanya 6-5000, היווה השראה לשירו של גלן מילר מ-1940 באותו השם. בעלי המלון טוענים שזהו מספר הטלפון הישן ביותר בעיר שלא השתנה עד היום.

3 צפייה בגלריה
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 3
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 3
הכניסה למלון פנסילבניה
(צילום: TripAdvisor/Ashley A.)

למרות שהעיר לא נתנה למלון מעמד של בניין לשימור, דוח ההשפעה הסביבתית של מדינת ניו יורק ציין שלמלון היה תפקיד חשוב בהתפתחות המסחרית בסביבה, ושהוא נמצא בקטגוריה C מבחינת חשיבות עיצובו האדריכלי.

3 צפייה בגלריה
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 1
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 1
מלון פנסילבניה. החליף בעלים ושמות פעמים רבות במשך 102 שנות קיומו
(צילום: Hotel Pensylvenia)

המלון נפתח כאמור ב-1919 ועוצב על ידי חברת McKim, Mean and White, אותה חברה שעיצבה את תחנת פנסילבניה המקורית, שעמדה מול המלון. הוא שינה בעלים פעמים רבות ועבר שיפוצים ושמו השתנה פעמים רבות.

3 צפייה בגלריה
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 4
מלון פנסילבניה נסגר ניו יורק שדרה שביעית מנהטן 4
מוניות בחזית מלון פנסילבניה. במקומו ייבנה מגדל רב קומות
(צילום: גטי אימג'ס)

חברת Statler Hotels רכשה את הנכס ב-1948 וקראה לו הוטל סטאטלר. ב-1954 חברת קונרד הילטון רכשה אותו, ושינתה את שמו לסטאטלר הילטון. ב-1979 הילטון מכרה את המלון, והוא שינה שוב את שמו לניו יורק סטאטלר. מאז אמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 יש שמועות על כוונות להריסתו. המלון נסגר סופית בשנה שעברה עקב מגפת הקורונה.