סגור

ריח של שוקולד: עשרת אלפים מ"ר תמורת שימור מפעל עלית

הוועדה המחוזית בר"ג אישרה לחברת מגדל להוסיף 10,000 מ”ר לבניין משרדים שהיא מקימה בצומת עלית, בתנאי שתשמר ותשפץ את המבנה ההיסטורי של מפעל עלית בז’בוטינסקי פינת ארלוזורוב, שהוכרז כמבנה לשימור לפני עשור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, הפקידה להתנגדות תוכנית של חברת הביטוח מגדל לתוספת 10,000 מ"ר שטחי תעסוקה במגדל המשרדים שהיא מקימה בצומת עלית ברמת גן. בסך הכל, לאחר התוספת, יכלול המגדל 43 אלף מ"ר ויתנשא ל־45 קומות. התנאי למימוש התוספת הוא שימור ושיפוץ המבנה ההיסטורי של מפעל עלית בז’בוטינסקי פינת ארלוזורוב, שהוכרז לשימור לפני עשור. כמו כן התוספת תמומש בלי להוסיף למגדל קומות או חניות.

1 צפייה בגלריה
הדמיית נמגדל של חברת מגדל ביטוח מגדל תעסוקה צומת עלית רמת גן
הדמיית נמגדל של חברת מגדל ביטוח מגדל תעסוקה צומת עלית רמת גן
הדמיית נמגדל של חברת מגדל ביטוח מגדל תעסוקה צומת עלית רמת גן
(הדמיה: 3DVISION)
את הקרקע, בת 5.4 הדונם, רכשה מגדל בספטמבר 2019 תמורת 325 מיליון שקל. מי שאמורות לבצע את עבודות השימור הן מגדל ואזורים, שמקימות את מגדל המשרדים הצמוד למבנה ההיסטורי. כיום משמש מבנה עלית את מכללת שנקר, ובעת העבודות היא תיאלץ לעזוב את המבנה לתקופה של שנה. עד כה טרם איתרה העירייה מבנה חלופי למכללה. על פי ההתניה שקבעה הוועדה המחוזית, החברה לא תוכל לקבל היתר בנייה ל־10,000 השטחים הנוספים עד שלא תסתיים עבודת השימור והשיפוץ של מבנה המפעל.
בנוסף למשרדים החליטה הוועדה המחוזית להגדיל את שטחי שטחי הציבור המאושרים בתוכנית, מ־1,000 מ"ר בלבד ל־3,700 מ"ר, שימוקמו בחמש הקומות הראשונות של המגדל. שטחים אלו יירשמו על שם עיריית רמת גן וישמשו את העירייה לצורכי חינוך, רווחה וכדומה. את התוכנית ערך משרד יסקי מור סיון אדריכלים.