שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
שוק ההון

צים תשתף פעולה עם מרסק ו-MSC בקרב על נתיבי הסחר לאסיה

מדובר בשיתוף פעולה באחד מנתיבי הסחר העמוסים בפעילות בעולם, ובצים מקווים כי הוא יסייע להתייעלות תפעולית ולחסכון בהוצאות של החברה

חזי שטרנליכט 11:5419.07.18

חברת הספנות צים, שבשליטת חברת קנון החזקות של עידן עופר, הודיעה היום (ה') תשתף פעולה עם שתי ענקיות ספנות בינלאומיות, חברת מרסק (Maersk) ו-MSC.

 

לפי ההסכם, החברות יפעילו במשותף חמישה קווי סחר משותפים בין אסיה לחוף המזרחי בארה"ב. מדובר בשיתוף פעולה באחד מנתיבי הסחר העמוסים בפעילות בעולם, ובצים מקווים כי הוא יסייע להתייעלות תפעולית ולחסכון בהוצאות של החברה.

 

עידן עופר בעל השליטה בצים עידן עופר בעל השליטה בצים צילום: בלומברג

 

שתוף הפעולה החדש ייכנס לתוקפו בעוד קצת יותר מחודש ימים, בכפוף לאישורים רגולטוריים, החל מתחילת ספטמבר הקרוב. מדובר מבחינת צים בשיתוף הפעולה הגדול בתולדותיה. חברת מרסק הינה היא חברת הספנות הקווית הגדולה בעולם וחברת MSC, נמצאת מקום אחד אחריה. החברות מכנות את הברית המשותפת תחת השם: 2M. וההסכם נחתם לתקופה של כ-7 שנים.

 

"עולם הספנות, בדומה לעולם חברות התעופה, עובר תהליכי קונסולידציה משמעותיים", מציין מנכ"ל חברת צים, אלי גליקמן, בשיחה עם "כלכליסט. "בתוך שנים בודדות ראינו איך מסביבה של 20 חברות ענק, עלתה חברת צים עלתה לסביבות המקום ה-10 בעולם. לאחר שהיתה ממוקמת באזור מקום 18. זו עלייה שנבעה בעיקר כתוצאה מהעלמות של חברות ספנות אחרות שפועלות בתחום, הכל כתוצאה מהמצב הכלכלי הקשה ששורר בענף".

 

"כתוצאה מהקונסולידציה שעוברת על הענף, החברות הגדולות התחברות ל-3 בריתות אסטרטגיות. זאת בדומה אולי לבריתות בעולם התעופה כגון 'סטאר אלייאנס'. המטרה של שיתופי הפעולה והבריתות היא ליצור אפשרויות יותר רחבות בין חברות הספנות ולהציע מגוון רחב יותר ללקוחות שלהם, תוך הוזלת העלויות", אמר.

 

לדברי גליקמן, "צים סבלה במשך שנים מיחסים בעייתיים עם חברות הענק בעולם הספנות, מסיבות שונות ומגוונות".  

אלי גליקמן, מנכ"ל צים אלי גליקמן, מנכ"ל צים צילון: סיון פרג'

 

צים זכתה ליחסים צוננים ומורכבים מחברות הספנות הענקיות הפועלות בתחומה. חלקן פועלות באופן תדיר מול מדינות שאינן אוהדות את ישראל, בלשון המעטה, אבל היו גם סיבות נוספות. התוצאה על כל פנים היתה ברורה, "נרשמו עלויות תפעוליות גדולות יותר לצים כתוצאה מהיחסים האלה. היתה לנו יכולת מצומצמת יותר של היצע האפשרויות ללקוחות הגדולים בתחום". מציין גליקמן.

 

לדבריו, בעצם ההצטרפות של צים לשיתוף פעולה עם שתי החברות הגדולות בעולם, חברת מרסק שמפעילה 800 אוניות, וחברת MSC שמפעילה 500 אוניות, יכולה צים שמפעילה כ-80 אוניות כיום, להציע ללקוחות מגוון אפשרויות וקווי הפצה רבים יותר.

"צים בעצם חוברת לשתי חברות שמפעילות 20% ו-15% מהשוק העולמי– 35% ביחד." מסביר גליקמן ומוסיף "שתי החברות הגדולות בעולם קיבלו את צים לשותפות, זו הבעת אמון חסרת תקדים לחברה ישראלית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x