סגור
ביטקוין מטבע מטבעות
ביטקוין (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה מאז יוני 2022: הביטקוין חצה את רף ה-30 אלף דולר

הזינוק במטבע הקריפטו עמד על 7% על רקע המתנה לפרסום נתוני האינפלציה בארה"ב השבוע; המשקיעים מהמרים על כך שהנתונים יאפשרו לפד לעצור במתווה העלאת הריבית, ובכך לתת דחיפה לנכסים כמו הביטקוין; גם האת'ר מתחזק ומתקרב לרמה של 2,000 דולר

הביטקוין טיפס הלילה (ג') בכ-37 ועבר את רף 30 אלף הדולר לראשונה מאז חודש יוני 2022, כך לפי אתר קוין מטריקס. הזינוק נרשם בשעה שהמשקיעים ממתינים לנתוני האינפלציה שיפורסמו מחר בארה"ב ועשויים להשפיע על מחירי מטבעות הקריפטו.
במקביל מטבע האת'ר רשם עלייה של יותר מ-3.5% והתקרב לרמה של 2,000 דולר בפעם הראשונה מאז אוגוסט, בעוד משקיעים ממתינים לשדרוג של רשת האת'ריום, שאמור להתבצע ביום רביעי.
כעת הביטקוין צפוי לעבור לטווח של 40-30 אלף דולר, אם האמונה בו תימשך והוא יצליח "לאלץ משקיעי שורט לסחור בו", כך אמר ג'יימס לאביש, שותף מנהל ב-Bitcoin Opportunity Fund. "חלק מהמשקיעים מנסים להבטיח את חלקם עוד לפני שזה קורה".
המשקיעים כנראה מהמרים שמדד יוקר המחיה שיפורסם ביום רביעי "עשוי לעמוד על רמה שנותנת לפד סיבה לחשוב על עצירת העלאות הריבית בפגישתו הבאה, ובכך לתת דחיפה לנכסים כמו הביטקוין", הוסיף לאביש. המשקיעים גם ממתינים לנתונים העדכניים על מדד המחירים ליצרן, שאמור להתפרסם ביום חמישי.
מטבעות הקריפטו רשמו עליות עד כה השנה. שינויי הערך של שני המטבעות - ביטקוין ואת'ר - הואצו בין היתר בחודש מרץ, לאחר שמשקיעים העבירו את כספם לתחום הקריפטו בעקבות קריסת מספר בנקים בארה"ב. האת'ר רשם את העלייה במחירו לקראת השדרוג הטכנולוגי המצפה לו, כשכספים שהיו נעולים באת'ריום קודם לכן ישוחררו בשבועות הקרובים.