סגור
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילומים: אלכס קולומויסקי, שאטרסטוק)

נסיגה חזקה בשקל בפתיחת "שבוע האינפלציה" - הדולר ב-3.62 ש׳

המטבע האמריקאי עולה ב-1.6% כשברקע החשש להידרדרות בטחונית נוספת; היורו מתחזק ב-1.3% ונסחר ברמה של 3.94 שקלים; ביום רביעי יתפרסם מדד המחירים בארה"ב לחודש מרץ, בשישי יתפרסמו נתוני האינפלציה בישראל - בשני המקרים הנתונים צפויים להשפיע על החלטות הריבית של הבנקים המרכזיים המקומיים

השקל מאבד גובה במסחר הרציף בשוק המקומי, על רקע החשש מהסלמה בטחונית - הדולר עולה ב-1.6% ונסחר ב-3.62 שקלים. היורו מתחזק ב-1.3% ונסחר ברמה של 3.94 שקלים.
היום לא ייקבע שער יציג, בשל חופשת הפסחא בשוקי המט"ח העולמיים - מחר ערב חג ייקבע יציג, ברביעי אין מסחר בשל חופשת שביעי של פסח והוא יתחדש בחמישי.
על הפרק השבוע בשוק המטבעות, בעיקר המתנה לנתוני האינפלציה, שיצאו ביום שישי, ולנתון המקביל בארה"ב שיתפרסם ביום רביעי.
התחזיות המקומיות הן לעלייה של 5% במדד המחירים לצרכן בישראל לחודש מרץ בקצב שנתי, ולעלייה חודשית של 0.3%. בפברואר עמדה העלייה השנתית על 5.2% והעלייה החודשית על 0.5%.
אשר לאינפלציה בארה"ב, שם התחזיות הן לעלייה שנתית של 5.2% במדד המחירים לצרכן לחודש מרץ, מול עלייה של 6% בפברואר. בחישוב חודשי, בשוק מצפים לעלייה של 0.3%, אחר עלייה של 0.4% בפברואר.
אם אכן אלה יהיו הנתונים, תהיה זו נסיגה תשיעית ברציפות בקצב האינפלציה בארה"ב, נתון שיעודד את הפד להאט את קצב העלאות הריבית בהמשך הדרך. החלטת הריבית הבאה של הפד תצא ב-3 במאי (החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל צפויה ב-22 במאי).