סגור

העסקה השלישית בגודלה בענף הטכנולוגיה: ברודקום רוכשת את VMware ב-61 מיליארד דולר

ענקית השבבים תרכוש את חברת מחשוב הענן בעסקה שתסייע לברודקום להתרחב מעבר לפעילות הליבה; את העסקאות היחידות בענף הטכנולוגיה שהיו בהיקף גדול יותר ביצעו מיקרוסופט השנה וחברת דל ב-2016

ענקית השבבים ברודקום הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת מחשוב הענן VMware בעסקת מזומן ומניות בשווי 61 מיליארד דולר, זאת בהתבסס על מחיר הסגירה של ברודקום אתמול, כך הכריזו שתי החברות.
העסקה צפויה להיות העסקה השלישית בגודלה אי פעם בענף הטכנולוגיה, אחרי רכישת יצרנית משחקי המחשב אקטיוויז'ן בליזרד על ידי מיקרוסופט השנה עבור 69 מיליארד דולר ורכישת EMC על ידי דל ב-2016 עבור 67 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
(צילום: ויקיפדיה)
הרכישה תסייע לברודקום לגוון את הפעילות שלה מעבר לעסקי הליבה של עיצוב ומכירת מוליכים למחצה ולחדור לתחום התוכנות לארגונים, שנחשב בעל שולי רווח גבוהים יותר. המוצרים של VMware מסייעים לחברות לנהל בצורה יעילה יותר את השירותים שלהן ואת שרתי הענן.
ברודקום ידועה בכך שהיא משתמשת ברכישות ומיזוגים כדי להתניע את הצמיחה שלה בשנים האחרונות. רכישות בולטות קודמות כוללות את CA Technologies ב-2018 עבור 18.9 מיליארד דולר ואת סימנטק ב-2019 עבור 10.7 מיליארד דולר. עם זאת, מאז אותה שנה לא ביצעה החברה רכישות גדולות. במרץ האחרון הכריז המנכ"ל הוק טאן כי ביכולתה של החברה "לבצע רכישה בסדר גודל טוב".
ב-2018 תכננה ברודקום לרכוש את קוואלקום עבור 117 מיליארד דולר, אך ממשל טראמפ סיכל את המהלך בטענה לפגיעה בביטחון המדינה.
VMware פוצלה מדל בשנה שעברה בניסיון לסייע בתשלום החובות והפכה לחבה עצמאית הנסחרת בבורסת ניו יורק. דל רכשה במקור את החברה ביחד עם רכישת EMC ב-2016. מייקל דל, המייסד ומנכ"ל דל מחזיק בסביבות 40% מ- VMware.