סגור

בדרך לעסקת ענק: ברודקום במגעים לרכישת VMware

בתקשורת האמריקאית מדווחים על המו"מ בין הצדדים - אין מידע בשלב זה על המחיר המדובר ועל תנאי העסקה; חברת מחשוב הענן VMware נסחרת בשווי של 40 מיליארד דולר; ברודקום, שרכשה את חברת התוכנה סימנטק ב-2019 ב-10.7 מיליארד דולר, נסחרת בשווי של 222 מיליארד דולר


בדרך לעסקה דרמטית למדי בשוק הטכנולוגי: ענקית השבבים ברודקום במגעים מתקדמים לרכישת חברת מחשוב הענן VMware – כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית.
בשלב זה אין מידע על המחיר המדובר ועל תנאי העסקה. ביום שישי ננעלה VMware בשווי של 40.3 מיליארד דולר, מול שווי של 222.7 מיליארד דולר לברודקום. המקורות עליהם מסתמכים הדיווחים מדגישים כי אין עדיין הסכמה בין הצדדים ושייתכן כי המהלך לא יצא לפועל.
חברת השבבים, שהמטה שלה היא במקור בסינגפור אך היא העבירה אותו לסן חוזה בקליפורניה, נהגה בעבר לרכוש חברות מסקטור שבבים. כך היה עד שממשל טראמפ חסם את עסקת הענק שיזמה לרכישת המתחרה קוואלקום ב-117 מיליארד דולר, במרץ 2018, בנימוק של ביטחון לאומי.
מאז נפילת עסקת קוואלקום שינתה ברודקום את יעדי הרכישות שלה לחברות "משלימות" מתחום התוכנה. הרכישות הגדולות ביותר היו של CA Technologies תמורת 18.9 מיליארד דולר לקראת סוף 2018 ושל סימנטק תמורת 10.7 מיליארד דולר ב-2019.
1 צפייה בגלריה
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
מטה חברת ברודקום בקליפורניה
מטה ברודקום בקליפורניה
(צילום: ויקיפדיה)

"למיזוגים יש תפקיד משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של ברודקום והעסקה הזו מייצרת את הצעד ההגיוני הבא באסטרטגיה הזו", אמר לאחר רכישת סימנטק מנכ"ל ברודקום הוק טאן (Hock Tan).
בשנה שעברה קבוצת דל (Dell Technologies) הפרידה את החברה הבת VMware בספין אוף, והאחרונה הפכה לחברה עצמאית הנסחרת בבורסה של ניו יורק. חברת מחשוב הענן אמורה לפרסם את הדוח הכספי שלה (רבעון פיסקאלי ראשון) ביום חמישי הקרוב.
מניית ברודקום איבדה כ-18% מתחילת השנה, וזו של VMware איבדה בתקופה זו כ-17% - שתיהן בדומה למדד S&P 500’, שירד בכ-18% מתחילת 2021.