סגור

החיים אחרי מגדל ביטוח: עלות השכר של רן עוז כמנכ"ל ישראכרט תזנק ב־22%

ועדת התגמול של ישראכרט אישרה לעוז, שייכנס לתפקיד בראשון הקרוב, עלות שכר של 4 מיליון שקל בשנה - התגמול יובא לאישור האסיפה הכללית

תודות להחרגת חברות כרטיסי האשראי מחוק שכר הבכירים במערכת הפיננסית, שכרו של מנכ"ל ישראכרט הטרי רן עוז יזנק ב־22% בהשוואה לשכרו כמנכ"ל מגדל ביטוח.
ועדת התגמול של ישראכרט אישרה לעוז עלות שכר של 4 מיליון שקל בשנה, והוא יעלה לאישור בעלי המניות באסיפה הכללית הקרובה שתיערך ב־28 בדצמבר.
עוז ייכנס לתפקיד ביום ראשון הקרוב. שכרו החודשי יעמוד על 140 אלף שקל. הוא יהיה זכאי למענק חתימה בגובה של שלוש משכורות חודשיות (420 אלף שקל). אם לא ישלים שנה בתפקיד, הוא יידרש להחזיר את המענק.
כמו כן, עוז יהיה זכאי לתגמול קבוע נוסף של 350 אלף שקל בשנה. המענק השנתי של עוז יוכל להגיע עד ל־6 משכורות (840 אלף שקל), ויהיה כפוף ליעדים הנוגעים להכנסות, רווח נקי, תשואה להון, יחס הלימות־הון, נתח שוק וגודל תיק האשראי.
היקף התגמול ההוני של עוז יעמוד על 862 אלף שקל בשנה. עלות שכרו הכוללת תגיע עד 3.95 מיליון שקל בשנה, זאת בהשוואה לעלות שכרו במגדל ביטוח ב־2020 שעמדה על 3.25 מיליון שקל. בנוסף, אם יפוטר או יתפטר, עוז יהיה זכאי למענק הסתגלות בגובה של שש משכורות חודשיות (840 אלף שקל).
עוז מחליף בתפקיד את רון וקסלר, שכיהן כמנכ"ל במשך 5.5 שנים. עלות שכרו של וקסלר היתה נמוכה ב־120 אלף שקל בשנה. וקסלר עצמו ימשיך לכהן כיו"ר חברת פרימיום אקספרס, חברה־בת של ישראכרט, ועלות שכרו תעמוד על 752 אלף שקל בשנה.
עוז עזב את תפקידו במגדל ביטוח לאחר שנתיים בלבד, והוא חלק משרשרת ארוכה של מנהלים שהחזיקו זמן קצר בלבד תחת בעל השליטה שלמה אליהו. עזיבתו את חברת הביטוח ומינויו לישראכרט נחשפו לראשונה ב"כלכליסט".

1 צפייה בגלריה
רן עוז כנס ESG
רן עוז כנס ESG
רן עוז, המנכ"ל הנכנס של ישראכרט
(צילום: אוראל כהן)