סגור
אתריום את'ר צריכת אנרגיה קריפטו
מטבע את'ר (צילום: שאטרסטוק)

הציפיה לקרנות סל על האת'ר מקפיצה את שוק הקריפטו

מחיר האת'ר עולה ב-9% ל-3,681 דולר אחרי קפיצה גדולה יותר אתמול, הביטקוין חוזר לרמה גבוהה מ-70 אלף דולר; בשוק מעריכים שרשות ניירות ערך האמריקאית תאשר קרנות סל על המטבע, כמה חודשים לאחר שהושקו הקרנות עוקבות הביטקוין

מחירי מטבעות קריפטו מטפסים על רקע ההערכות כי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) תאשר לראשונה קרנות סל של את'ר. בהתאם, מחיר האת'ר עולה ב-9% ל-3,681 דולר, כך לפי Coin Metrics. אתמול (ב') זינק המטבע ב-20%.
במקביל, ביטקוין – מטבע הקריפטו הגדול ביותר – עולה ב-2% למחיר של 71,350 דולר, והמשיך עלייה של 8% מיום שני, אז טיפס בחזרה לרמה של 70 אלף דולר.
גם חברות קריפטו הרוויחו מהראלי. כך, קוינבייס ומיקרוסטרטג'י עלו כל אחת ב-2% אמש במסחר המאוחר, ורובינהוד התחזקה ב-3%.
המשקיעים הופכים להיות אופטימיים לגבי הסיכויים לכך שה-SEC תאשר את קרנות הסל של את'ר, זאת בעקבות דיווחים שברשות ביקשו עדכונים ממנפיקי קרנות סל פוטנציאליים ופלטפורמות מסחר.
"מחיר האת'ר זינק זמן קצר לאחר שהחלו להתפרסם השמועות שה-SEC יאשר את קרנות הסל למרות הכל", אמר ל-CNBC ברטוס ליפינסקי, מנכ"ל Cube Exchange. "אני מניח שהראלי יימשך עד יום חמישי, ואז תהיה ירידה קלה בלי קשר לאישור הקרנות או לא".
הבקשות לפתיחת קרנות סל של את'ר הועברו על ידי VanEck וארק אינווסט, וההחלטות בעניין מתוכננות להתפרסם בחמישי ובשישי, בהתאמה. גם קרנות כמו בלאקרוק, פידלטי ואינווסקו הגישו בקשות בעניין, וההחלטה עליהן תתקבל בהמשך השנה.
ההתרגשות סביב קרנות סל של את'ר מגיעה לאחר שבינואר הושקו הקרנות הראשונות של ביטקוין, שעזרו לדחוף את מחיר מטבע הקריפטו לשיא, ובתוך חודשיים שווי הנכסים ב-10 הקרנות המובילות בארה"ב זינק קרוב ל-50 מיליארד דולר.