סגור

טסלה החלה לקבל תשלום בדוג'קוין, והמטבע רשם זינוק של 15%

חברת הרכב החשמלי תקבל תשלום במטבע, שהחל למעשה כבדיחה, רק עבור חלק קטן מהמוצרים ותחת תנאים מגבילים; המייסד מאסק נחשב למעריץ נלהב של הדוג'קוין

מטבע הקריפטו דוג'קוין זינק היום (ו') ב-15% לאחר שטסלה החלה לקבלו כתשלום עבור חלק מהמוצרים, כך לפי דיווח באתר CNBC. בהמשך נחלשו העליות והוא נסחר לפי שווי של 20 סנט.


מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, פרסם בחשבון הטוויטר שלו ביום שני שניתן יהיה לרכוש בדוג'קוין מוצרים של יצרנית הרכב החשמלי. "ניתן לרכוש מרצ'נדייז של טסלה עם דוג'קוין", צייץ. בחודש שעבר הוא הודיע על התוכניות לאפשר זאת.



עם זאת, רק מספר קטן יחסית של פריטי טסלה היו זמינים לרכישה עם דוג'קוין - מטבע הקריפטו שהחל כבדיחה. כך למשל משרוקית בצורת משאית טסלה עולה 300 דוג'קוין. אבזם חגורה לציון בניית מפעל טסלה בטקסס מוצע ב-835 דוג'קוין.
מאסק נחשב לתומך נלהב בדוג'קוין, והציוצים שלו מצליחים להוביל לתנודות במחיר המטבע.


1 צפייה בגלריה
אלון מאסק דוג'קוין
אלון מאסק דוג'קוין
אלון מאסק ודוג'קוין
(גטי)

השימוש בדוג'קוין לרכישות בטסלה מלווה במספר תנאים. ראשית, הצרכנים חייבים להחזיק בארנק דוג'קוין כך שיוכלו להעביר את המטבע לחברה. בנוסף "אם התשלום על הזמנה גבוה מדי, ההפרש לא יוחזר בצורת התשלום המקורית", כך לפי האתר של טסלה.
בחברה הוסיפו עוד כי לרשת של דוג'קוין לוקח עד שש שעות לאשר את העסקה. כמו כן ציינו כי לא ניתן לבטל או לקבל החזר על רכישות בדוג'קוין. בעסקאות רגילות טסלה מאפשרת החזרת המוצר בתוך 30 יום מקבלתו.
טסלה כבר הודיעה בשנה שעברה כי תקבל תשלומים בביטקוין, זאת לאחר שרכשה מטבעות בשווי 1.5 מיליארד דולר, אך מאסק חזר בו בהמשך בשל הפגיעה הסביבתית הנגרמת מכריית מטבע זה.
דוג'קוין צורך ככל הנראה פחות אנרגיה, ומאסק אמר כי בכוונתו לעבוד ביחד עם המפתחים כדי לשפר את היעילות בעניין.