סגור
איתי אלנתן שותף מנהל ומנכ"ל לידר הון פרטי
איתי אלנתן, שותף מנהל בלידר הון פרטי

בלעדי
שתי קרנות זרות גייסו בישראל יותר מחצי מיליארד שקל

למרות הריבית הגבוהה, קרן 11 של חברת HarbourVest גייסה 400 מיליון שקל וקרן מספר 6 של Stepstone VC גייסה יותר מ-100 מיליון שקל; שותף מנהל בלידר הון, שהייתה אחראית על הגיוס: "קרנות באיכות זו לא היו זמינות למשקיעים פרטיים עד לשנים האחרונות"

שתי קרנות השקעה זרות הצליחו לגייס לאחרונה יותר מ-500 מיליון שקל ממשקיעים כשירים מקומיים, למרות הריבית הגבוהה בשוק.
קרן 11 של חברת HarbourVest גייסה 400 מיליון שקל וקרן מספר 6 של Stepstone VC גייסה יותר מ-100 מיליון שקל בשוק המקומי.
שתי הקרנות הן קרנות סקנדרי (Secondary). הרבורווסט, הגדולה מבין השתיים, משקיעה בעיקר בזכויות של קרנות השקעה פרטיות, בעיקר קרנות Buyout ברחבי העולם באמצעות רכישות בשוק ה-Secondary. הקרן צפויה לבצע סגירה סופית בחודשים הקרובים עם גיוס שיא ומעל היעד שנקבע על 12 מיליארד דולר.
הגוף שהיה אחראי על הגיוס הוא לידר הון פרטי (Leader Private Capital) מקבוצת לידר שוקי הון. מנהל ושותף החברה הוא איתי אלנתן. אשתקד הייתה לידר אחראית על אחד מהגיוסים הגדולים של קרן פרייבט אקוויטי כאשר Clayton Dubilier & Rice (CD&R) גייסה מיליארד שקל בישראל, 700 מיליון שקל מתוכם מקרב המוסדיים והשאר ממשקיעים כשירים ישראלים.
אלנתן אמר כי "המצב הנוכחי בשווקים הוא הסערה המושלמת עבור קרנות סקנדרי. קרנות באיכות זו לא היו זמינות למשקיעים פרטיים עד לשנים האחרונות, שבהן גופי בנקאות להשקעות בעולם (כדוגמת לידר בישראל) החלו לספק פתרון של פידר, ע"י איגוד מספר רב של משקיעים כשירים לסכום משמעותי שיאפשר כניסה ישירה לקרנות הדגל ובאותם תנאים של המשקיעים המוסדיים הגדולים בעולם".
בשנה האחרונה חלק מההשקעות בקרנות אלטרנטיביות ששווקו בישראל עבור משקיעים כשירים לא נשאו הצלחה יתרה. כך שתי קרנות השקעה שגייסו יחד יותר ממיליארד שקל ממשקיעים כשירים ישראלים — מונטרו ו-FHL — הקפיאו את האפשרות למשוך מהן כספים לפחות עד 2026 בעוד השנייה אף הפסיקה לדווח למשקיעים על מצבה. סיבת ההקפאה היא משיכת כספים של המשקיעים ומצוקת נזילות של הקרנות.
אלנתן ציין כי "לא כל סיפור טוב מהווה השקעה טובה ויש פער משמעותי בין המנהלים והקרנות השונים, הניסיון והמוניטין שצברנו במהלך השנים מאפשר לנו לבחור רק את הטובים ביותר".