סגור
גולדמן זאקס בבורסה בניו יורק
גולדמן זאקס בוול סטריט (EPA)

אוסף אותן מהתחתית: גולדמן זאקס מתכנן להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות קריפטו

הבנק מנצל את הנפילה בסקטור ששיאה בקריסת בורסת המסחר FTX; פונה לחברות שסובלות מבעיות נזילות וזקוקות לחבל הצלה במחירי מציאה, כך פורסם ברויטרס; גולדמן זאקס כבר מושקע ב-11 חברות קריפטו; ראש תחום הנכסים הדיגיטליים בבנק: "המחירים הרבה יותר הגיוניים כעת"

גולדמן זאקס, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, מתכנן להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות קריפטו. זאת לאור המפולת בסקטור המטבעות הדיגיטליים ששיאו בקריסת בורסת המסחר בקריפטו FTX. כך פורסם ברויטרס.
בבנק רואים עתה הזדמנויות השקעה ו/או רכישה של חברות במחיר זול, כשהן סובלות מבעיות במזומנים, כשהמטבעות העיקריים איבדו השנה יותר מ-2 טריליון מהשווי שלהם. שווי שוק הקריפטו עומד עתה על 865 מיליארד דולר, כשבשיאו בסוף השנה שעברה עמד על 2.9 טריליון דולר.
מתיו מקדרמוט Mathew McDermott ראש מערך הנכסים הדיגיטליים בבנק אמר לרויטרס כי הקריסה ב-FTX הדגישה את הצורך לכניסה של שחקנים אחראיים, מפוקחים יותר, שניתן לסמוך עליהם יותר (הבנקים), ועל כן הבנקים הגדולים רואים עתה הזדמנות להרים מהקרשים חברות קריפטו.
מקדרמוט הוסיף כי הבנק בקשר עם מספר חברות קריפטו, אך לא פירט מי ובאילו עסקאות וסכומים מדובר. "אנחנו רואים כמה הזדמנויות מעניינות – המחירים הרבה יותר הגיוניים כעת", אמר מקדרמוט בראיון בחודש שעבר, כשקריסת FTX הייתה עוד חדשות טריות (הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-11 לנובמבר).
"FTX הייתה נער הפוסטר של הסקטור, וההתרסקות בהחלט לקחה את השוק צעד אחורה. אך הטכנולוגיה של הקריפטו ממשיכה לצעוד קדימה", הוסיף מקדרמוט.
אמנם הסכום שהבנק עשוי להשקיע בחברות קריפטו אינו גבוה במונחים של הבנק עצמו (גולדמן זאקס רשם ב-2021 רווח נקי של 21.6 מיליארד דולר), אך מוכנותו להשקיע בסקטור למרות הניעור החריף שהוא חווה השנה, מראה כי הוא מזהה הצלחה לקריפטו בטווח הארוך.
מנכ"ל הבנק דיוויד סולומון אמר ל-CNBC ב-10 לנובמבר, בזמן קריסת FTX, כי למרות שהוא רואה במטבעות הדיגיטלייים כ"ספקולטיביים במיוחד", הוא גם רואה הרבה פוטנציאל בטכנולוגיה שמפעילה ומניעה את הצמיחה בסקטור.
גולדמן זאקס כבר מושקע ב-11 חברות קריפטו שמספקות שירותים שונים, כמו מסחר, דאטה וניהול נכסים. המחלקה אותה מנהל מקדרמוט, כוללת 70 עובדים, שמנהלים מסחר ב-7 מטבעות דיגיטליים מרכזיים, ומסחר בנגזרים על קריפטו.
הנפילה של FTX הגבירה את המסחר בקריפטו דרך הבנק עצמו, כך אמר מקדרמוט, כשהמשקיעים מחפשים אחר גוף מפוקח שניתן לסמוך עליו ושאין לו בעיית נזילות. הוא הוסיף כי "גם מוסדיים מעוניינים יותר בשירות הקריפטו שלנו. אני חושד שחלקם סחרו באמצעות FTX, אך אני לא יכול לומר זאת בבטחה".