סגור

השקל פותח חזק את פברואר: הדולר נסוג משיא של חודשיים ל-3.17 שקלים

אתמול עוד נסחר המטבע האמריקאי תמורת 3.20 שקלים וטיפס בינואר ב-2%; רונן מנחם, הכלכלן הראשי בבנק מזרחי טפחות: "כשהשווקים בחו"ל עולים השקל נוטה להתחזק עקב המרת דולרים לשקלים ע"י משקיעים מקומיים"; אמש זינקו בורסות ניו יורק בעד 3.4%

הדולר רושם ירידה חדה ביממה האחרונה ונסחר תמורת 3.17 שקלים - אתמול עוד נסחר תמורת 3.20 שקלים ובשיא של חודשיים. הדולר טיפס בינואר ב-2% לעומת השקל.


המטבע הישראלי רושם ירידה לעומת היורו שנסחר תמורת 3.57 שקלים, ונסחר ביציבות מול הפאונד תמורת 4.28 שקלים.

1 צפייה בגלריה
דולר דולרים כסף מזומן
דולר דולרים כסף מזומן
הדולר נסוג משיא של חודששים לעומת השקל ומשיא של 19 חודשים לעומת סל המטבעות
(צילום: רויטרס)

בשוק העולמי הדולר עבר לירידות לעומת המטבעות העיקריים - היורו נסחר תמורת 1.12 דולרים, הפאונד תמורת 1.34 דולרים. מול סל 6 המטבעות המובילים רושם הדולר ירידה ל-96.347 נק', לאחר שנסוג אתמול משיא של 19 חודשים לעומת הסל על 97.441 נק'.
רונן מנחם, הכלכלן הראשי בבנק מזרחי טפחות: "ירידת הדולר כנגד השקל הבוקר באה על רקע היחלשות הדולר בעולם. ייתכן כי המגמה הזאת תימשך, השבוע, בהמתנה להודעת הבנק המרכזי של אירופה, ביום חמישי. יש הסבורים כי כחלק מגל עולמי, גם באירופה עלולה ההודעה הפעם להיות ניצית מבעבר. כמו כן, לא מן הנמנע כי מדובר בתיקון לאחר שהשקל פוחת 3.4% כנגד הדולר מתחילת חודש ינואר".
מנחם מרחיב כי "הטריגר לתיקון יכול להיות עקב פעילות סוף חודש וכן בשל העלייה החדה ביומיים האחרונים בבורסות ארה"ב. אנו מכירים את הקשר ההפוך בין שוקי המניות בחו"ל לשער השקל/דולר. כשהשווקים בחו"ל עולים, השקל נוטה להתחזק, עקב המרת דולרים לשקלים ע"י משקיעים מקומיים".
"מעבר לכך", מוסיף מנחם, "אין להקיש מתנודות יומיות לגבי הטווח הקצר וסביר להניח כי כל עוד אופק הריבית בארה"ב גבוה משמעותית מאשר הריבית המקומית, המגמה תהייה של פיחות השקל כנגד הדולר".
כלכלני בנק הפועלים: "עיקר הפיחות בשקל נבע מרכישות המט"ח של מוסדיים, שבמסגרת התאמת חשיפת המט"ח שלהם לירידת מחירי המניות בעולם, נאלצו לרכוש מט"ח. הלחצים לייסוף השקל צפויים לקטון השנה באופן ניכר – המוסדיים לא צפויים למכור השנה מט"ח, וגם זרם ההשקעות הישירות כנראה יפחת. בנק ישראל יוכל לצמצם את רכישות המט"ח, ואולי אפילו להפסיקן. הכוחות הבסיסיים עדיין פועלים לשקל חזק, ואנו מעריכים שלאחר ששוקי המניות יתייצבו, מגמת הייסוף תחזור".