סגור
ארז רוזנבוך מגוריט 2020
ארז רוזנבוך, מייסד מגוריט. המוסדיים חוששים שהקרן מנסה לקנות זמן (צילום: עמית חכמוב)

בלעדי
הפניקס ומור באולטימטום למגוריט: העבירי לנו המסמכים עד לסוף השבוע

שני הגופים מגבירים את הלחץ על קרן הריט שהבטיחה להעביר את מסמכי שינוי הסכם הניהול - שנעשה שלא כדין - עד 15 בנובמבר, אך לא עשתה זאת. המוסדיים נערכים להגשת תביעות נגזרות

שני גופים מוסדיים גדולים שמסתמנים כאקטיביסטיים החדשים בשוק, הפניקס ומור בית השקעות, מגבירים את הלחץ על קרן הריט מגוריט וחברת הניהול שלה.
לכלכליסט נודע כי בשבוע שעבר שלחו שני בתי ההשקעות, באמצעות עו"ד זוהר לנדה, ובו הם מעמידים לה אולטימטום להעביר אליהם שורה של מסמכים, הנוגעים להסכם הניהול מול המשקיעים, לא יאוחר מ־31 בדצמבר. זאת, אחרי שבמרץ האחרון האריכה מגוריט את הסכם הניהול בשבע שנים בלי אישור של בעלי המניות ובניגוד לחוק החברות. הפניקס ומור טוענות כי הארכת הסכם הניהול איננה עולה קנה אחד עם ממשל תאגידי והוראות הדין.
המכתב הנוכחי הוא מכתב המשך למכתב ששלחו שני הגופים האלה ב־1 באוגוסט למגוריט, באותו הנושא, ובעקבותיו ביקשה מגוריט, לפנים משורת הדין, לקבל ארכה להעביר לרשותם את המסמכים עד ל־15 בנובמבר. אבל עד היום הקרן לא העבירה להפניקס ומור שום התייחסות לדרישה. שני הגופים חוששים כי מדובר בנסיון של מגוריט לקנות זמן כשבמקביל הסכם הניהול נמשך. ירון זלצמן מונה כדירקטור בחברה מטעם המוסדיים אבל אלה נערכים להחלפת דירקטורים אחרים בחברה, או להגיש תביעות נגזרות. זאת לאור העובדה שלטענתם בחברה קיימת גלולת רעל שלא מאפשרת לגורם כלשהו להחזיק יותר מ־10% מהמניות.
הגופים טוענים כי בניגוד לחברות ציבוריות מן השורה, דמי ניהול של חברה מנהלת בקרן ריט נגזרים משווי נכסיה. עד אוגוסט 2020 מגוריט גבתה 1% משווי הנכסים שבניהולה, אך בשל השפעות הקורונה, התנדבה ההנהלה, בהובלת ארז רוזנבוך, להפחית את דמי הניהול ל־0.712% עבור נכסים בשווי של של עד 2 מיליארד שקל, ל־0.6% עבור נכסים בשווי של בין 2 למיליארד שקל לבין 3 מיליארד שקל, ל־0.55% עבור נכסים בשווי שבין 3 מיליארד שקל ל־4 מיליארד שקל ו־0.5% עבור נכסים בשווי של יותר מ־4 מיליארד שקל. דמי הניהול הכוללים שנגבו ב־2021 במגוריט עמדו על 22.8 מיליון שקל. בחידוש הסכם דמי הניהול, הסכימה חברת הניהול לקחת על עצמה גם את הוצאות שכר עובדי החברה שעומדים על 6-5 מיליון שקל בשנה.
כבר במכתב הראשון נדרשה מגוריט להעביר את המסמכים הנדרשים, בהם הסכם הניהול המעודכן, הפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון והוועדות שאישרו את ההסכם וכן המסמכים שהוחלפו בין החברה לחברת הניהול. מגוריט שכרה את שירותיו של עו"ד צבי אגמון לייצג אותה בתהליך מול המוסדיים. אגמון מייצג בין היתר את מגדל שהיא גוף מוסדי שמושקע במגוריט, אך איננה בעלת עניין בקרן הריט.