סגור

בפעם השנייה השבוע: הביטקוין מתחת ל-30 אלף דולר

המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר רושם ירידה של כ-5% בתוך 24 שעות; האת'ריום נופל בכ-7.6% לרמה של 2,197 דולר; ברקע: נתוני האינפלציה המאכזבים שפורסמו היום בארצות הברית

הביטקוין נפל היום, בפעם השנייה השבוע, מתחת ל-30 אלף דולר. המטבע הדיגיטלי רושם ירידה של 5.1% ב-24 השעות האחרונות - ונסחר ברמה של 29.9 אלף דולר, לפי נתוני קוינבייס. המטבע רחוק ב-56% מהשיא שרשם בנובמבר - 69 אלף דולר. האת'ריום נופל בכ-7.6% לרמה של 2,197 דולר.

שווי השוק של מטבעות הקריפטו איבד 1.6 טריליון דולר מאז טיפס לשיא של כל הזמנים לפני שבעה חודשים, על רקע העלאת שיעורי הריבית שהבריחה את המשקיעים מהנכסים הנחשבים בעלי הסיכון הגבוה ביותר. עוד ברקע לירידות היום: הפרסום שלפיו שיעור האינפלציה בארצות הברית באפריל עמד על 8.3%, בשיעור שנתי, לעומת תחזיות לירידה ל-8.1%.
שוק הקריפטו שגשג כשהבנקים המרכזיים הורידו את הריבית לשפל בשיא מגפת הקורונה, והסוחרים חיפשו נכסים המספקים החזרים חזקים. אולם התשואה על אג"ח ממשלתיות עלתה השנה, כך שההחזרים הפוטנציאליים מהחזקת אג"ח בעלות דירוג גבוה עלו גם כן.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין לוהט קריפטו מטבע וירטואלי
ביטקוין לוהט קריפטו מטבע וירטואלי
(ארכיון)
(צילום: שאטרסטוק )
ואם זה לא מספיק, מניית קוינבייס, בורסת הקריפטו הגדולה בארצות הברית, נופלת כעת ב-25% בוול סטריט - לאחר שפרסמה דו"חות גרועים.
בתוך כך ערכו של מטבע הקריפטו היציב טרה (TerraUSD) צנח ביותר מ-60% במהלך 24 השעות האחרונות, וביותר מ-85% במהלך שבעת הימים האחרונים - זאת כחלק ממגמת צניחה בשוק הקריפטו כולו. מטבע יציב הוא מטבע מבוזר שמחירו תוכנן להיות צמוד לשער חליפין קבוע של כסף פיאט, מתכת יקרה או כלי פיננסי אחר, לרוב דרך חברה או ארגון המגבים את המטבע המונפק ביחס אחד לאחד באמצעות הון או חוב שבבעלותם.