סגור

עצבנות גם בקריפטו: הביטקוין בירידה החדה מאז ינואר

הטלטלה שנרשמה אתמול בוול סטריט הורגשה היטב גם בשוק הקריפטו. הביטקוין צנח ב-11% ל-35,611 דולר - אך התאושש מאז מעט. האת'ר צלל בכמעט 9%. אנליסט: "הביטקוין הופך ליותר ויותר מתואם עם המדדים המסורתיים בגלל נוכחות מוסדית מוגברת"

הטלטלה שנרשמה אתמול בוול סטריט, במסגרתה צלל מדד הנאסד"ק ב-5%, הורגשה היטב גם בשוק הקריפטו. הביטקוין רשם את הירידה החדה ביותר שלו מאז ינואר, על רקע החשש הגובר ממיתון וחוסר הוודאות לנוכח כוונת הפד להעלות את הריבית במשק האמריקאי באופן אגרסיבי.
המטבע הדיגיטלי הגדול ביותר צנ ב-11% ל-35,611 דולר, הירידה היומית החדה ביותר שלו מאז 21 בינואר. בשעות שחלפט מאז, התאושש מעט הביטקוין והוא נסחר כעת תמורת 36,361 דולר. האת'ר רשם אתמול ירידה חדה של כמעט 9%, והבוקר הוא נסחר תמורת 2,741 דולר ויורד ביותר מ-6%. עוד בקריפטו: מטבעות הסולנה והטרה צוללים ב-16.5% ו-10%, בהתאמה.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין מטבע מטבעות
ביטקוין מטבע מטבעות
ביטקוין מטבע מטבעות
(צילום: שאטרסטוק)

"המשקיעים עצבניים וחוששים ממתווה העלאות הריבית של הפד, לאחר העלייה האחרונה בשיעור 0.5%", אמר ג'ייסון לאו, סמנכ"ל התפעול של בורסת Okcoin בסן פרנסיסקו. "הפוטנציאל של העלאות ריבית נוספות הופך את מסלול הכלכלה העולמית לבלתי ברור".
"הביטקוין הופך ליותר ויותר מתואם עם שעות המסחר ומדדי השוק המסורתיים בארה"ב, ככל הנראה בשל שילוב של נוכחות מוסדית מוגברת של ארה"ב והיעדרותה של סין לאחר האיסורים הגורפים בשנה שעברה", אמר ג'וש אולשביץ', ראש מחלקת המחקר בקרן הנכסים Valkyrie Investments.
בשבוע שעבר משכו המשקיעים כ-120 מיליון דולר מהקריפטו, מה שהביא את סך המשיכות בארבעת השבועות האחרונים ל-339 מיליון דולר, על פי נתוני CoinShares. השבוע שעבר היה שבוע המימושים הגדול ביותר של הביטקוין מאז יוני 2021.