סגור

אינסייטק הישראלית מנמיכה ציפיות בדרך לנאסד"ק

חברת המכשור הרפואי מעריכה שבשל תנאי השוק, אם אכן תצליח להתמזג עם חברת ארנק ציבורית - לא תוכל לעשות זאת לפי השווי המתוכנן של 1.9 מיליארד דולר אלא נמוך יותר

חברת המכשור הרפואי אינסייטק נתקלת בקשיים ונאלצת להקטין את השווי המבוקש, בדרך לבורסת נאסד"ק. זאת חודשיים וחצי אחרי שאישרה כי היא מנהלת מו"מ למיזוג עם ספאק בנאסד"ק, לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר.
ספאק (SPAC) או חברת ארנק היא חברה ציבורית ריקה מתוכן שמגייסת הון ממשקיעים, בדרך כלל קרנות גידור, כדי להתמזג עם חברה פרטית בתוך שנתיים לכל היותר מהשלמת הגיוס.
אלביט מדיקל, המחזיקה ב-3% ממניות אינסייטק ונסחרת בבורסה בתל אביב, דיווחה הבוקר (ג') כי קיבלה עדכון מאינסייטק לפיו "לאור תנאי שוק ההון בארה"ב, אינסייטק מעריכה שעסקה, אם תתבצע, תהא בשווי נמוך יותר מהשווי שהוערך בדיווח הקודם". אינסייטק חזרה והבהירה כי אין וודאות לחתימה על עסקה, אולם עצם הדיווח מצביע על כך שמו"מ למיזוג נמשך.
2 צפייה בגלריה
MRI של חברת אינסייטק insightec
MRI של חברת אינסייטק insightec
MRI של חברת אינסייטק
(צילום: insightec)
שוק הספאקים בארה"ב התקרר מאד בחודשים האחרונים, ומשקיעים בחברות הספאק נעשים חשדניים יותר ועקשנים ניותר לגבי שווי החברות שעימן אמור הספאק להתמזג. כך גם אי טורו הישראלית נאלצה לדחות את המיזוג עם ספאק אמריקאי ולהוריד את השווי מ-10 מיליארד ל-8.8 מיליארד דולר.
שווי אלביט מדיקל זינק ביותר מ-30% מאז חשיפת כלכליסט על המגעים למיזוג אינסייטק עם ספאק, והחברה נסחרת בשווי 160 מיליון שקל.
אינסייטק מצויה בשליטת חברת ההשקעות של האחים קוך, וקרן יורק. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות רפואיות טיפוליות, מאושרות FDA, שנועדו לביצוע טיפולים לא פולשניים, כמו טיפול ברעד ראשוני או רעד שנובע ממחלת פרקינסון. החברה הוקמה על ידי ד"ר קובי ורטמן, המשמש כיום כסגן היו"ר שלה, ומנוהלת על ידי ד"ר מוריס פרה.
2 צפייה בגלריה
צ'ארלס קוך בעל השליטה ב אינסייטק
צ'ארלס קוך בעל השליטה ב אינסייטק
צ'ארלס קוך, בעל השליטה באינסייטק
( צילום: איי פי)