סגור

קרנות הסל על הביטקוין ממשיכות לזרום לוול סטריט - מחר השקת קרן שנייה

אתמול ניפץ המטבע את השיא והגיע לשווי של 67 אלף דולר עקב כניסת קרן ETF ראשונה למסחר. מחר תחל להיסחר Valkyrie Investments, קרן נוספת המתבססת על החוזים העתידיים של הביטקוין. קרן שלישית VanEck צפויה להיכנס כבר בתחילת השבוע הבא

הביטקוין ממשיך בנהירה לתוך המסחר בבורסות ניו יורק. יומיים לאחר הבכורה של ProShares, קרן ה-ETF הראשונה בוול סטריט שמתבססת על החוזים העתידיים של המטבע הדיגיטלי (תחת הסימול BITO), מגיע תורה של קרן ולקירי Valkyrie Investments, שקיבלה את אישור הרגולטור (ה-SEC).


מחר תחל להיסחר הקרן בנאסד"ק, כך לפי דובר החברה, תחת הסימול BTF. קרן ETF שלישית שנקראת בשם VanEck צפויה להיסחר לראשונה כבר בתחילת השבוע הבא.

1 צפייה בגלריה
השקת קרן הסל של ProShares בוול סטריט
השקת קרן הסל של ProShares בוול סטריט
השקת קרן הסל של ProShares בוול סטריט
(AP)

הקרן הראשונה על החוזים העתידיים של הביטקוין ProShares Bitcoin Strategy החלה להיסחר בניו יורק ביום שלישי תחת הסימול BITO – בניהול קבוצת ProShares. היא עלתה בבכורה ב-4.9%, ומחזור המסחר שלה עמד על מיליארד דולר, והיא אחת מההשקות המוצלחות אי פעם של קרן סל על חוזים עתידיים בוול סטריט.
בתוך כך מחיר הביטקוין יורד עתה ל-65 אלף דולר, אחרי השיא אמש שהגיע עד לשווי של 67 אלף דולר. השיא הקודם, שנקבע באפריל, עמד על 64.895 אלף דולר. האית'ריום, המטבע הדיגיטלי השני בגודלו בשווי שוק, עולה עתה למחיר של 4,200 דולר.
בעוד ה-ETF מתבססת על חוזים עתידיים של הביטקוין (הקרנות אינן מחזיקות בביטקוין ועל כן ה-SEC מאפשר את המסחר בהן, מאחר ששוק הקריפטו אינו מפוקח), יש מי שכבר מנסה לקבל אישור להשיק קרן שמחקה את שוק המסחר הישיר בביטקוין (שוק הספוט).
קרן ההשקעות גרייסקאל, Grayscale Bitcoin Trust, הגישה שלשום בקשה לרשות לני"ע האמריקאית להשיק בוול סטריט את הקרן המחקה שלה, שנסחרת מאחורי הדלפק (ללא אישור מרשות לני"ע מאחר שהיא מחזיקה בביטקוין), לקרן דומה שמתבססת על מסחר ישיר בביטקוין (ולא על חוזים עתידיים), כך פורסם ב-Marketwatch. עקב הבקשה מניית גרייסקאל זינקה ביומיים האחרונים ב-13.4%.
עד כה כאמור לא אושרה בקשת גרייסקאל על ידי הרשות לני"ע האמריקאית להשיק קרן מחקה כזו – ולכן היא נסחרת בינתיים מאחורי הדלפק (OTC). גרייסקאל מחזיקה בקרן המחקה הגדולה ביותר בביטקוין (GBTC), עם שווי נכסים של 38.7 מיליארד דולר.
מרגע הגשת הבקשה להשיק קרן מחקה בשוק הספוט, ל-SEC יש 75 ימים לבחון אותה לפני כל החלטה שתתקבל. אם תאושר הקרן של גרייסקאל, היא כאמור תתבסס על מסחר ישיר ביחידות קיימות של ביטקוין, לראשונה בוול סטריט.