סגור

ליקווידיטי הישראלית תשקיע 40 מיליון דולר בסטארט-אפ סעודי

חברת הפינטק וניהול הקרנות תשקיע בסטארט-אפ TruKKer, שעוסק בניהול דיגיטלי של ציי משאיות בערב הסעודית. וזאת באמצעות קרן החוב של ליקווידיטי, Mars Growth, שמחוזקת בבעלות משותפת עם בנק MUFG היפני; רון דניאל, מנכ"ל ליקווידיטי: "החברה במו"מ לעסקאות נוספות באזור"

חברת הפינטק וניהול הקרנות ליקווידיטי חתמה על הסכם השקעות בסך של 40 מיליון דולר בסטארט-אפ הסעודי TruKKer (טרוקר).


ההשקעה תעשה באמצעות קרן החוב של ליקיווידיטי Mars Growth שמחוזקת בבעלות משותפת עם בנק MUFG היפני. טרוקר עוסקת בניהול דיגיטלי של ציי משאיות בערב הסעודית. החברה הטכנולוגית צפויה להשתמש באשראי על מנת להרחיב את פעילותה.
השקעה ישירה בחברות סעודיות אסורה מתוקף החוק פקודת המסחר עם האויב (1939) שאינו מתיר באופן גורף קיום פעילות כלכלית בין ישראל ואזרחיה לבין מדינת אויב. אמנם יחסי ישראל וערב הסעודית התחממו מאז החתימה על הסכמי אברהם אך השקעות גלויות בין גורמים עסקיים משני הצדדים עדיין נדירות למדי. בליקווידיטי הסבירו כי ניתן לחברה להשקיע במיזם הסעודי דרך הקרנות של החברה שרשומות באבו דאבי ובסינגפור.

"ליקווידיטי נמצאת במו"מ לגבי עסקאות נוספות באזור"

זו לא ההשקעה הראשונה של ליקווידיטי בחצי האי ערב. החברה הקימה מרכז פיתוח באיחוד האמירויות עם מוסדיים מקומיים. רון דניאל, מנכ״ל ליקווידיטי, הסביר כי "סעודיה, מצרים ואיחוד האמירויות נהנים מצמיחה מהירה בתחום הטכנולוגיה, ואנחנו גאים להתבסס כאלטרנטיבה המובילה למימון שווקים אלו. בימים אלו ליקווידיטי נמצאת בעיצומו של מו"מ לגבי עסקאות נוספות באזור. השקעות שללא ספק יסללו את הדרך לשיתוף פעולה הדוק יותר באזור כולו".
קבוצת ליקווידיטי נוסדה בשנת 2018 בתל אביב, על ידי רון דניאל, אורון מימון, ירון סלע ומיטב דש. ליקווידיטי היום היא חברה גלובלית אשר שותפים בה בין היתר MUFG בנק יפני, שהוא הגדול בעולם, וספארק קפיטל. ליקווידיטי מציעה טכנולוגיה מבוססת פטנט אשר מבצעת אוטומציה למתן חוב לחברות בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה, ומנהלת קרנות המספקות הון תוך התמקדות בשווקים בארה"ב, אסיה, אירופה והמזרח התיכון.

1 צפייה בגלריה
רון דניאל מנכ"ל ליקווידיטי
רון דניאל מנכ"ל ליקווידיטי
רון דניאל מנכ"ל ליקווידיטי
(גבע טלמור)