סגור

ביי ביי רוסיה: לן בלווטניק נפרד מהנכס המשמעותי האחרון שלו במדינה

המיליארדר מכר את אחזקותיו ביצרנית האלומיניום רוסאל בשווי של מעל 600 מיליון דולר, כשלפי בלומברג המהלך בוצע במחצית השנייה של השנה שעברה; זאת לאחר ניסיונות בני מספר שנים, שבמהלכם הסתבכה העסקה בשל הסנקציות על שותפו האוליגרך ויקטור וקסלברג

המיליארדר לן בלווטניק מכר את האחזקה שלו ביצרנית האלומיניום הרוסית רוסאל אינטרנשיונל, ובכך נפרד מהנכס הגדול האחרון שלו במדינה.
לפי דיווח בסוכנות בלומברג, בלווטניק, שהונו נאמד ב-33.5 מיליארד דולר, מכר את המניות במחצית השנייה של השנה שעברה. האחזקה שלו ברוסאל הסתכמה ב-1.2 מיליארד מניות בשווי שוק של 610 מיליון דולר נכון לסוף 2022.
בלווטניק, בעל השליטה בכלל תעשיות וברשת 13, ניסה למכור את האחזקה ברוסאל במשך מספר שנים, אך התהליך הסתבך מכיוון שהחזיק במניות באמצעות שותפות עם האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג שהוטלו עליו סנקציות.
נציגים של חברת סואל פרטנרס (Sual Partners), שבאמצעותה ניהל בלווטניק את האחזקה שלו ברוסאל, סירבו להגיב על הדיווח. מרוסאל לא התקבלה תגובה.
בלווטניק צבר את הונו הראשוני בעידן ההפרטות של רוסיה לאחר נפילת הגוש הסובייטי. הוא עבר לארה"ב וזכה להצלחות בזכות השקעות ביצרנית הפלסטיק והכימיקלים LyondellBasell Industries. עם זאת ההון העיקרי שלו נצבר לפני עשור, אז הוא ושותפיו, הכוללים את וקסלברג, מיכאיל פרידמן, פטר אוון וג'רמן קאהן, מכרו את האחזקה שלהם במיזם הנפט הרוסי TNK-BP לחברת הנפט הממשלתית רוסנפט. בלווטניק הרוויח מהעסקה הזו 7 מיליארד דולר.
כיום עיקר הונו קשור לנכסים בארה"ב ובאירופה. קבוצת ההשקעות שלו Access Industries היא בעלת שליטה בוורנר מיוזיק ומחזיקה ב-20% ב-LyondellBasell. כמו כן יש לו אחזקה בחברת סטרימינג הספורט DAZN. הוא מדורג במקום ה-38 בדירוג המיליארדרים של בלומברג.