סגור

משקיע דוג'קוין תובע 258 מיליארד דולר ממאסק: טוען להונאת פירמידה

בתביעה שהוגשה במנהטן טוען המשקיע שמנכ"ל טסלה פעל להעלאת מחיר מטבע הקריפטו רק כדי לתת לו לצנוח בהמשך: "מאסק השתמש במעמדו כאדם העשיר בעולם כדי לתפעל ולתמרן הונאת פירמידה של דוג'קוין לטובת רווח, חשיפה ובידור". המטבע נסחר ב-5.8 סנט, לאחר שלפני שנה נסחר תמורת 74 סנט

משקיע בדוג'קוין תובע את אלון מאסק עבור 258 מיליארד דולר, בטענה שמנכ"ל טסלה ניהל הונאת פירמידה על מנת לתמוך במטבע הקריפטו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
בתביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדראלי במנהטן, האשים התובע קיית' ג'ונסון שמאסק וכן החברות טסלה וספייס X, שבראשן עומד מאסק, פעלו להעלאת המחיר של דוג'קוין רק כדי לתת למחיר לצנוח בהמשך.
"הנאשמים ידעו מאז 2019 כי לדוג'קוין אין שום שווי, אך בכל זאת קידמו את דוג'קוין כדי להרוויח מהמסחר בו", נכתב בתביעה. "מאסק השתמש במעמדו כאדם העשיר בעולם כדי לתפעל ולתמרן הונאת פירמידה של דוג'קוין לטובת רווח, חשיפה ובידור".
התביעה כוללת גם ציטוטים מוורן באפט, ביל גייטס ומשקיעים נוספים שהטילו ספק בשווי של מטבעות קריפטו.
מטסלה, ספייס X ומעורכי דינו של מאסק לא התקבלה תגובה. עורך דינו של ג'ונסון לא ענה על שאלות בנוגע להוכחות ספציפיות שיש להם לכך שלדוג'קוין אין שום שווי ושהנתבעים ניהלו הונאת פירמידה.
ג'ונסון דורש לקבל 86 מיליארד דולר בפיצויים, שאמורים לשקף את הירידה בשווי השוק של דוג'קוין מאז מאי 2021, ואותם שילש בתביעה. הוא מבקש גם למנוע ממאסק והחברות שלו מקידום דוג'קוין, ושהשופט יכריז כי מסחר בדוג'קוין מוגדר כעיסוק בהימורים תחת החוק הפדראלי והחוק במדינת ניו יורק.
לפי התביעה, הירידות בדוג'קוין החלו לאחר שמאסק השתתף בתוכנית Saturday Night Live במערכון שבו גילם מומחה פיננסי וכינה את המטבע "לא חוקי".
טסלה חשפה בפברואר 2021 כי רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר, ובמשך תקופה קצרה אף הסכימה החברה לקבל תשלומים בביטקוין.
דוג'קוין נסחר ביום חמישי במחיר של 5.8 סנט, ירידה מהשיא שנרשם במאי 2021 של 74 סנט.