סגור

סנונית ראשונה? אמות צופה שיערוכים חיוביים של לפחות 700 מיליון שקל

חברות הנדל"ן המניב עשויות להציג גל של עליות ערך לנכסים שברשותן, עם סיכום הנתונים מ-2021; בנוסף לאמות, דיווחה בעלת השליטה בה אלוני חץ שהיא צופה שיערוכים חיוביים של לפחות 1.3 מיליארד שקל

שנת 2021 עשויה להוביל את חברות הנדל"ן המניב לגל של שיערוכים - קביעת שווי מחודשת לנכסים - במיליארדי שקלים.
סנונית ראשונה שמבשרת על ההתאוששות החדה בביצועי הענף הגיעה הבוקר (ב') מכיוון חברת אמות, המחזיקה במשרדים ובנכסים מניבים אחרים ברחבי הארץ. ההודעה התפרסמה גם על ידי חברת אלוני החץ, המחזיקה בשליטה באמות (56.1%) וכן בפעילויות נוספות של נדל"ן מניב ואנרגיה מתחדשת.
אמות, המנוהלת על ידי שמעון אבודרהם, דיווחה כי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים הצטברו אינדיקציות כי תרשום ברבעון המסכם של 2021 רווחים מהתאמות שווי הוגן של הנדל"ן שלה, כלומר שיערוכים חיוביים, בהיקף של מעל ל-700 מיליון שקל.
שווי הנדל"ן להשקעה של אמות עמד על 16.18 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי, כך שמדובר בתוספת של לפחות 4.3%.
לאחר אותו הדיווח ציינה אלוני חץ כי בצירוף שיערוכים של זרוע הנדל"ן המניב הפרטית שלה בבריטניה, ברוקטון אוורלסט (BE), היא צופה שיערוכים חיוביים כוללים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל כשתסכם את 2021. החלק של אלוני חץ באותם שיערוכים מוערך במעל למיליארד שקל.
שווי הנדל"ן להשקעה של אלוני חץ בתום הרבעון השלישי עמד על 18.14 מיליארד שקל, כך שמדובר בתוספת של לפחות 5.5% לנתון.
אמות ציינה כי השיערוכים החיוביים נובעים בחלקם מעליית ערך הקרקעות שבפיתוח שבבעלותה, ובחלקם מעליית שווי זכויות הבנייה בקרקע. לחברה פרויקט עיקרי אחד שהיא מקימה בתל אביב, מגדל ToHa-2, ששוויו בספרי החברה עמד בסוף הרבעון השלישי על 316 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מגדל Toha2 תל אביב הדמיה
מגדל Toha2 תל אביב הדמיה
הדמיית מגדל ToHa2
(צילום הדמיה: באדיבות View Point)
אמות גם מבצעת פרויקט משמעותי בבית הוורד בגבעתיים, כחלק מהכנתו לבניין משרדים ירוק ומתקדם לחברת סימילארווב. שוויו של המיזם בספרי אמות ברבעון השלישי עמד על 215 מיליון שקל. הגורם השלישי שמשפיע על השיערוכים החיוביים של אמות הוא "ירידה מסוימת בשיעורי ההיוון בחלק מנכסי החברה", כך לפי הודעתה.
אלוני חץ, המנוהלת על ידי בעל המניות הגדול בחברה (14.5%) נתן חץ, ציינה כי השיערוכים החיוביים שקשורים בנכסי ברוקטון אוורלסט מוערכים ב-150 מיליון פאונד (641 מיליון שקל). מדובר באינדיקציה ראשונית ולא מלאה מכלל נכסיה של אלוני חץ. לחברה גם אחזקות בנדל"ן בארצות הברית ושליטה בחברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס (56.1%).
שווי השוק של אמות ושל אלוני חץ עומד על 12.7 ו-10.3 מיליארד שקל, בהתאמה. שתי המניות וכן אנרג'יקס חברות במדד ת"א 35. ב-2021 רשמה מניית אמות זינוק של 47.4%, ומניית אלוני חץ הוסיפה לערכה 33%.