סגור

אנרג'יקס ואמות שבשליטת אלוני חץ יצאו להנפקות, מסיבות שונות לחלוטין

חברת האנרגיה הירוקה תנפיק מניות בהיקף של 335 מיליון שקל, שאלוני חץ תרכוש מחצית מהן, כדי להגדיל את שווייה ולהישאר במדד ת"א־35. חברת הנדל"ן מבצעת הקצאה פרטית לבקשת קרן נוקד

שתי חברות בנות של אלוני חץ יצאו לגיוס בימים האחרונים, אך מסיבות שונות לחלוטין. אנרג'יקס שבשליטת אלוני חץ (53%) יצאה אתמול בהנפקה ציבורית, במסגרתה הציעה 25.8 מיליון מניות במחיר מינימום של 13 שקל למנייה. מטרת ההנפקה של אנרג'יקס הייתה שמירת מיקומה במדד הדגל של הבורסה, ת"א־35. אלוני חץ התחייבה להשתתף בהנפקה ולהגיש הצעה לרכישת מינימום של 13 מיליון מניות, בהיקף כספי של כ־170 מיליון שקל.
היקף ההנפקה אינו מקרי. אנרג'יקס, שנסחרת לפי שווי שוק של 6.5 מיליארד שקל, הייתה, נכון לאתמול, החברה הקטנה ביותר בת"א־35. ההנפקה תעזור לה להגדיל את שווי השוק שלה ב־335 מיליון שקל לכדי 6.85 מיליארד שקל לכל הפחות. בכך, היא תחלוף על פני OPC אנרגיה שבשליטת עידן עופר, שנסחרת לפי שווי של 6.8 מיליארד שקל, ותוכל להיוותר במדד.
בעדכון הקרוב של מדד ת"א־35 מניית פריגו תצא מהמדד לאחר שתפסיק את המסחר במניותיה בישראל בחודש פברואר. במקומה תיכנס מניית קנון, שנסחרת בשווי של 8.75 מיליארד שקל. אם כי התחזקותה בימים האחרונים של דלק קידוחים, שנסחרת בשווי של 8.7 מיליארד שקל, גורמת לכך שגם היא אמורה להיכלל במדד בעדכון הקרוב. דלק קידוחים תיכנס במקום החברה עם השווי הנמוך ביותר שהיא, כאמור, OPC אנרגיה. אנרג'יקס, שאותה מנהל אסי לוינגר, עוסקת בייזום, פיתוח ומימון של מתקנים לייצור חשמל ירוק ממקורות אנרגיה מתחדשת, ומכירת חשמל המיוצר במתקנים אלו. עבור החברה הישארות במדד ת"א היא הישג יוקרתי, שכן היא מתחרה בצורה עיקשת עם אנלייט על תואר חברת האנרגיה הירוקה הגדולה בישראל במונחי שווי שוק.
גם חברת אמות, שנשלטת גם היא על ידי אלוני חץ (55.5%) ביצעה לאחרונה גיוס הון. אלא שבמקרה הזה מדובר על ביצוע הקצאה פרטית, בהיקף של 314 מיליון שקל, שבמסגרתה הונפקו מניות שמהוות 2.6% ממניות חברת הנדל"ן. מחיר המניה בהנפקה עמד על 26 שקל, הנחה קלה של 1% על מחיר השוק.
ל"כלכליסט" נודע כי ההנפקה הפרטית נעשתה בעקבות בקשת חברת קרנות הגידור נוקד, שאותה מובילים רועי ורמוס ושלומי ברכה. נוקד אף רכשה מחצית מהמניות בהנפקה, בהיקף של 157 מיליון שקל. את יתר המניות רכשו כלל ביטוח, מגדל ביטוח והראל, בחלקים שווים. שלוש חברות הביטוח הם המוסדיים הגדולים שמחזיקים באמות כיום (7.1%, 5.7% ו־4.6% בהתאמה).
1 צפייה בגלריה
נתן חץ יזם נדלן מנכ"ל ו בעלים של חברת אלוני חץ
נתן חץ יזם נדלן מנכ"ל ו בעלים של חברת אלוני חץ
נתן חץ, בעל השליטה באלוני חץ
(צילום: עמית שעל)
גורם הבקיא בפרטי העסקה אמר ל"כלכליסט כי "נוקד זה גוף איכותי, שרצה חלק באמות. זו פרקטיקה ידועה בשוק ההון. חברות כמו אמות מקבלות הצעות כאלה כל הזמן". ברק בנסקי, מנהל אגף השקעות עמיתים בכלל ביטוח, אמר ל"כלכליסט" כי "אנחנו מאמינים בשוק הנדל"ן המניב הישראלי, במיוחד באזורי הביקוש שבהם פועלת אמות בתחום המשרדים. אנחנו רואים את הפוטנציאל ולכן קונים מניות של אמות, בבורסה ומחוצה לה". הכסף שיזרום לקופת אמות, שאותה מנהל שמעון אבודרהם, יסייע במימון הקמת מגדל TOHA2 בת"א, בעלות של 3 מיליארד שקל, בחלוקה שווה עם גב־ים. כמו כן, הכסף יוכל לשמש לתשלומי אג"ח.
אמות נסחרת לפי שווי של 12 מיליארד שקל, לאחר שב־2021 מנייתה עלתה ב־47% ומתחילת 2022 הוסיפה כמעט 10% לערכה. את ההנפקה של אנרג'יקס ואת ההקצאה הפרטית של אמות הובילה ואליו בייס חיתום, שאותה מנהל פלג פאר.