סגור

הרגולטור בארה"ב נגד עסקת אנבידיה-ARM: תפגע בתחרות

ועדת הסחר הפדרלית מערערת על העסקה שבמסגרתה אמורה אנבידיה לרכוש את ענקית השבבים הבריטית מידי סופטבנק תמורת 40 מיליארד דולר. באוגוסט הודיעה רשות התחרות הבריטית שהעסקה מעוררת "חששות רציניים" באשר לפגיעה אפשרית בתחרות

ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) מערערת על הצעת ההשתלטות של אנבידיה (Nvidia) על חברת ARM תמורת 40 מיליארד דולר, בטענה שהיא תפגע בתחרות. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.


בתביעה שהוגשה לבית המשפט המנהלי שלה, ה-FTC טוענת שהרכישה תעניק לאנבידיה שליטה בלתי חוקית על טכנולוגיית מחשוב ועיצובים שהמתחרים צריכים כדי לפתח שבבים מתחרים משלהם.
אם העסקה תתאפשר, החברה הממוזגת עלולה "לחנוק" טכנולוגיות של הדור הבא, כולל טכנולוגיות המשמשות להפעלת מרכזי נתונים ומערכות סיוע לנהגים במכוניות, טוענת הוועדה.

1 צפייה בגלריה
שבב מחשב ARM
שבב מחשב ARM
שבב מחשב של ARM
(ARM)

הודעת ה-FTC מגיעה כשלושה חודשים לאחר הודעת רשות התחרות הבריטית (CMA), שהמליצה באוגוסט האחרון לחקור לעומק את ההשתלטות המתוכננת של Nvidia על ענקית השבבים הבריטית ARM. על פי הרגולטור הבריטי, העסקה מעוררת "חששות רציניים" באשר לפגיעה אפשרית בתחרות.
באוגוסט דווח עוד כי העסקה עומדת בפני מכשולים רגולטוריים ברחבי העולם, ואנבידיה הודתה שלא תשלים אותה במסגרת תקופת הזמן המקורית של 18 חודשים שהוגדרה בהסכם. בראיון שנערך לאחרונה ל-FT, אמר מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג כי הוא עדיין "בטוח" שההסכם ייסגר עד סוף 2022.
העסקה נחתמה בספטמבר 2020 - אז הודיעה ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia) כי היא רוכשת את יצרנית השבבים הבריטית ארם (Arm) מידי סופטבנק (Softbank) תמורת 40 מיליארד דולר. מהלך עם השפעות נרחבות על תעשיית השבבים העולמית שאם יושלם יהפוך את אנבידיה מחברת שבבים גדולה למעצמה של ממש.