סגור
בריאן שרודר מנכ"ל בייננס ארה"ב התפטר
בריאן שרודר מנכ"ל בייננס ארה"ב התפטר (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

על רקע האישומים: מנכ"ל בייננס ארה"ב פורש

בריאן שרודר, ראש הזרוע האמריקאית של בורסת הקריפטו הגדולה מאז 2021 מסיים את תפקידו, ובמקביל החברה מפטרת כמאה אנשים המהווים שליש מכוח האדם. ביולי הגישה רשות ני"ע האמריקאית תביעה נגד בייננס והמייסד שלה בטענה להונאת משקיעים

בריאן שרודר, מנכ"ל הזרוע האמריקאית של חברת הקריפטו בייננס, עזב את החברה. לפי הדיווחים, היועץ המשפטי של החברה נורמן ריד ישמש כמנכ"ל זמני עד למציאת מחליף. שרודר מונה לתפקיד ב-2021, ועזיבתו מגיעה במקביל לדיווחים על סבב פיטורים נוסף בחברה. לפי רויטרס יקוצצו יותר ממאה משרות המייצגות כשליש מכוח האדם. "הפעולות שבהן אנחנו נוקטים היום יאפשרו לנו להמשיך לשרת את הלקוחות שלנו בעודנו פועלים רק כפלטפורמת מסחר בקריפטו", מסר דובר החברה. עם זאת, הוא לא סיפק הסבר לעזיבתו של שרודר. ביולי פיטרה החברה כאלף עובדים.
הבעיות בבייננס, הנחשבת לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, החלו ביוני, אז הגישה רשות ני"ע האמריקאית (SEC) תביעה אזרחית נגד החברה והמייסד שלה צ׳נגפנג ז'או בטענה שהקימו את השלוחה האמריקאית כחלק מ"רשת של הונאה" שמטרתה לחמוק מציות לחוקים האמריקאים להגנת המשקיעים. "לטענתנו, ז'או ובייננס עוסקים ברשת נרחבת של הונאות, ניגודי אינטרסים, העדר שקיפות והפרה מחושבת של החוק", מסר באותו הזמן יו"ר הרשות, גארי גנסלר.
מלבד שרודר, בכירים נוספים עזבו את החברה לאחרונה, ביניהם מנהל חטיבת המוצר מאיור קאמאט שהתפטר מוקדם יותר החודש וסמנכ"ל האסטרטגיה פטריק הילמן שעזב ביולי. מבייננס ומשרודר לא התקבלה תגובה לדיווח.
השלוחה האמריקאית של בייננס הושקה ב-2019 ובחברה טוענים כי מדובר בישות נפרדת מבייננס העולמית, אך שז'או הוא בעל השליטה בשתיהן.