סגור

טייקונית הנדל"ן הוותיקה על מאסק: "לסגור אותו בתוך שקית עם רוכסן"

איילת ההון ברברה קורקורן הייתה עד לא מזמן אוהדת של האיש העשיר בעולם - "ווינר" כינתה אותו; אך כרישת הנדל"ן שברזומה שלה עשרות שנים של הופעות בתוכניות טלוויזיה כלכליות ברשתות המובילות בארה"ב, עשתה 180 מעלות בשל התנהלות מאסק מול טוויטר: "הוא יותר מדי"

גם לאוהדים הגדולים כבר נמאס ממייסד טסלה: טייקונית הנדל"ן ואיילת ההון ברברה קורקורן (Barbara Corcoran), שייסדה בשנת 1973 את חברת הנדל"ן שנקראת על שמה The Corcoran Group ומכרה אותה תמורת 66 מיליון דולר בשנת 2001, לא חסכה במילים על האיש העשיר בעולם.
בראיון ליאהו פייננס תקפה קורקורן את מייסד טסלה על האירועים האחרונים בהם היה מעורב: "אני רוצה לשים אותו בתוך שקית יחד עם כל האגו שלו ולסגור אותה עם רוכסן, כדי שילמד להירגע". כרישת הנדל"ן אמרה כי אהבה אותו יותר בזמנים אחרים אבל כעת "הוא פשוט יותר מדי".

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק; השהה את עסקת טוויטר
(צילום: AFP)

קורקורן כמובן מתייחסת לסאגת טוויטר שהחלה באמצע אפריל כשמאסק הציע לרכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, אך כעבור חודש (אחרי הסכמה מצד טוויטר לעסקה) השהה מאסק את ההצעה עד שיתברר אם שיעור החשבונות המזויפים ברשת החברתית אכן נמוך מ-5%, כפי שהחברה הצהירה. באותו יום שהשהה את העסקה (ב-13 במאי) צנחה מניית טוויטר 22%.
זאת ועוד, מספר ימים לאחר מכן הגיב מאסק בציוץ למנכ"ל טוויטר עם אימוג'י של צואה. תחילה, מנכ"ל טסלה אמר בכנס במיאמי כי להערכתו יש בטוויטר 20% חשבונות פייק "ויכול להיות שהרבה יותר". מנכ"ל טוויטר פרג אגרוואל הגיב: "ההערכות שלנו מדויקות". מאסק הגיב בחזרה עם אימוג'י של קקי.
מניית טוויטר, שזינקה תחילה עם הדיווחים על כניסתו של מאסק כבעל עניין בחברה ב-4 לאפריל עם אחזקה של 9.2%, כבר איבדה את כל העליות שלה מאז ואף רשמה הפסדים מאז. סה"כ איבדה טוויטר 8 מיליארד מהשווי שלה מאז ה-4 לאפריל.
ולפני יומיים משקיעים בטוויטר הגישו תביעה נגד מאסק על הדרך שבה ניהל את הצעת הרכש. לטענת התובעים הוא הפר חוקי תאגיד, התנהל בצורה מטעה וחלק מהציוצים שלו בנושא הרכישה היו מוליכי שולל: "הוא ממשיך לזלזל בחברה שהוא רוצה לרכוש ב-44 מיליארד דולר בניסיון לפתוח מחדש את המו"מ על מחיר הרכישה", אמרו התובעים.
חזרה לקורקוקן: טייקונית הנדל"ן, שמרבה להופיע במדיה בתוכניות כלכליות בטלוויזיה (השתתפה ב-12 עונות בתוכנית ברשת ABC וגם הנחתה תוכנית ב-CNBC), ואף כותבת טורים בעיתונות, דווקא הייתה אוהדת של מאסק בעבר הלא רחוק. בינואר 2020 אמרה בראיון כי בעיניה הוא "ווינר. הוא אולי מחוספס, אבל כל מנהיג גדול הוא כזה, ועם דעות מוצקות, וזה מה שאנחנו רוצים מאנשים כאלה".