סגור

ישרוטל עושה צעד אחורה: מבטלת את חלוקת הדיבידנד

חברת המלונות הודיעה על הביטול בעקבות הביקורת החריפה שנשמעה נגדה על כך שזכתה לקבל מהמדינה מענקי קורונה בעשרות מיליוני שקלים, ועם חזרתה לרווחיות מחלקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 25 מיליון שקל; בישרוטל טוענים כי הם קשובים לרחשי הציבור, אך הכסף נשאר בקופתה והיא תוכל לחלקו בהמשך

הביקורת עשתה את שלה רשת המלונות ישרוטל הודיעה הערב (ב') כי דירקטוריון החברה החליט לבטל את חלוקת הדיבידנד לבעלי מניותיה בסך 25 מיליון שקל - זאת "לאור היותו קשוב לרחשי הציבור בעניין".
ההחלטה התקבלה לאחר ביקורת ציבורית חריפה שנשמעה על רשת המלונות לנוכח העובדה שזכתה לקבל מהמדינה מענקי קורונה בעשרות מיליוני שקלים בשנה שעברה בשל הירידה בהיקפי הפעילות שלה, וכעת הם חזרתה לרווחיות היא מחלקת את הרווחים כדיבידנד לבעלי מניותיה.


עם זאת, ההחלטה של ישרוטל לדחות את תשלום הדיבידנד חסרת כל ערך ולבטח אינה מבטאת "קשב לרחשי הציבור". שכן אותם רווחים יישארו בקופתה של החברה והיא תוכל בעתיד לחלק אותם לבעלי מניותיה בכל עת שתחפוץ, או לעשות בהם כל שימוש אחר לצרכיה. לעומתה, רשת פוקס, שלאחר ביקורת שספגה על מהלך דומה, ויתרה על המענקים. הגדילו לעשות חברות גדולות אחרות במשק שמראש ויתרו על קבלת מענקים מהמדינה, גם אם נרשמה פגיעה בתוצאותיהן.




2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב
מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב
מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב
(צילום: טל אזולאי)

לא פחות מ-25 מיליון שקל לבעלי המניות

בשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של השנה שהצביעו על שיפור ניכר ומעבר לרווחים. לנוכח התוצאות העסקיות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסכום כולל של 25 מיליון שקל.
עם זאת, במהלך 2020 קיבלה ישרוטל מהמדינה שני מענקים בשל מגיפת הקורונה: מענק של 15 מיליון שקל עבור השבת עובדים מהחל"ת - שהקטין את הוצאות השכר שלה - ומענק של 12.4 מיליון שקל כסיוע מדינה שנרשם כהכנסה. כן קיבלה פטור מארנונה בסך 9 מיליון שקל.
נכון לסוף יוני עמדו יתרות הרווחים של החברה הניתנים לחלוקה על סכום כולל של כ-799 מיליון שקל. החברה ציינה בנימוקי חלוקת הדיבידנד כי על סמך תזרים המזומנים החזוי שלה עד סוף שנת 2023 אין כל חשש שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.
נימוקים אלה מחזקים עוד יותר את הביקורת שהושמעה על המענקים והסיוע שהמדינה העניקה לחברות גדולות בעת משבר הקורונה. זאת לנוכח העובדה כי מדובר בחברות שחרף הפגיעה הזמנית בביצועים העסקיים שלהם הינן מבוססות ויציבות יחסית ויכולות היו לעבור את המשבר גם ללא תמיכה ממשלתית שניתנה להם בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.
ישרוטל סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של 78 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

2 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל ריביירה קלאב אילת
מלון ישרוטל ריביירה קלאב אילת
מלון ישרוטל ריביירה קלאב באילת
(צילום: ישרוטל )

החברה מפעילה ומנהלת 20 בתי מלון בישראל, ונמצאת בתהליך ייזום של 11 בתי מלון נוספים. היא מוחזקת בשליטת משפחת לואיס ומנוהלת בידי המנכ"ל ליאור רביב.
חוסר הרגישות שהפגינה החברה בא לידי ביטוי גם בשיפור תנאי השכר של הבכירים. בחודש אפריל האחרון עודכנו תנאי השכר של המנכ"ל, כולל העלאה של 10% בעלות השכר ובונוס של רבע מיליון שקל על שנת 2020. דירקטוריון החברה ובעלי השליטה בה נימקו את שדרוג תנאי השכר של רביב על כך שהפגין "מנהיגות שאפשרה לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".
שווי התגמול המעודכן של רביב עומד על 5.77 מיליון שקל ויורכב מעלות שכר של 2.18 מיליון שקל, בונוס פוטנציאלי, שחושב על פי נתוני 2019 שיותר רלוונטיים מהשנה שעברה, של 2.85 מיליון שקל; תשלום מבוסס מניות של 163 אלף שקל; ותגמולים נוספים של 573 אלף שקל.
השכר של רביב יזנק ב-88% ביחס לתגמול שקיבל עבור 2020, שבה הפחית משכרו בשיעור ניכר בשל המגיפה. ביחס לשכרו של רביב בשנת 2019, שהיתה שנה שגרתית, גדלה חבילת התגמול החדשה ב-10.7%, שכן אז השתכר רביב 5.21 מיליון שקל