סגור
אריק פינטו מנכל בנק הפועלים
אריק פינטו לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום: אלכס קולומויסקי)

בלעדי
אריק פינטו מצטרף למירוץ על תפקיד יו"ר בנק דיסקונט

פינטו, שכיהן כמנכ"ל בנק הפועלים, הגיש לבנק ישראל את מועמדותו לתפקיד דירקטור בדיסקונט בשאיפה להיבחר כיו"ר; את הדירקטורים בדיסקונט בוחרת הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה של בנק ישראל

מבנק הפועלים לדיסקונט: המרוץ לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט מתחמם. ל"כלכליסט" נודע כי גם אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, הגיש את מועמדותו לתפקיד דירקטור בבנק. את הדירקטורים בדיסקונט בוחרת הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה של בנק ישראל.
בסוף השנה יסיים יו"ר דיסקונט שאול קוברינסקי את תפקידו, כך שסביר שפינטו מכוון להתמודדות על תפקיד היו"ר. כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", גם יו"ר רשות שוק ההון לשעבר ד"ר משה ברקת הגיש את מועמדותו לתפקיד.
דיסקונט הוא בנק ללא גרעין שליטה, ולכן תהליך בחירת המועמדים לדירקטוריון נעשה דרך הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה של בנק ישראל. הוועדה, בראשות השופט בדימוס דוד חשין, פרסמה לפני חודשיים כי היא מחפשת מועמדים לדירקטוריון בנק דיסקונט, בהם מועמדים שיכולים לכהן כיו"ר. אם הוועדה תבחר בפינטו כמועמד, יעמדו בפניו עוד שתי משוכות בדרך לתפקיד היו"ר. ראשית, הוא יצטרך להיבחר על ידי אסיפת בעלי המניות של הבנק לתפקיד דירקטור. לאחר מכן, בהנחה שיציג את מועמדותו לתפקיד היו"ר, יצטרך להיבחר על ידי חברי הדירקטוריון הנוכחי של הבנק. בנוסף לאסיפה הכללית המועמדים צריכים לעבור אישור של בנק ישראל, כך שבכל מקרה לא ייכנסו לדירקטוריון לפני תחילת ספטמבר.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי מועמדת פנימית מתוך הדירקטוריון לתפקיד היו"ר היא יודפת הראל־בוכריס, שמשמשת גם כמנהלת קרן בלומברג בישראל. הראל־בוכריס היא אשתו של פנחס בוכריס, לשעבר מפקד 8200. דירקטורית פנימית נוספת שלוטשת עיניים לתפקיד היו"ר היא איריס אבנר.
"אין לי ולא הייתה לי שום כוונה להגיש את מועמדתי לתפקיד" אמרה יודפת הראל־בוכריס בתגובה.
פינטו עבד בבנק הפועלים במשך 40 שנה. הוא מונה למנכ"ל הפועלים ב־2016 במקומו של ציון קינן, שהיה גם מי שדחף וקידם את מינויו למנכ"ל. לאחר שלוש שנים וחצי בלבד בתפקיד הוא הודיע במפתיע על פרישתו. במהלך תקופתו הוא קיבל בירושה מקינן את הטיפול בפרשת חקירות המס של הבנק מול הרשויות בארה"ב, מה שגם העיב על מניות הבנק, שרשמו במהלך הקדנציה שלו תשואת חסר לעומת מדד הבנקים. לאחר פרישתו מהבנק ניסה פינטו להתמודד על תפקיד יו"ר חברת החשמל, שלא אויש עד היום. כיום הוא מכהן כיו"ר המועצה הלאומית לספורט וכיו"ר חברת אברא (לשעבר בבילון).
השנה מתחלפים שני יושבי ראש בבנקים. בנוסף לקוברינסקי, גם יו"ר בנק לאומי סאמר חאג' יחיא צפוי לסיים את תפקידו. רשימת שמות המתעניינים בתפקיד יו"ר דיסקונט הולכת ומתארכת. גם המפקחת על הבנקים לשעבר ד"ר חדוה בר רצתה להתמודד על התפקיד, אך נאלצה למשוך את מועמדותה היות שאחיה מכהן כדח"צ בכלל ביטוח שקופות הגמל שלה מחזיקות בכ־6.6% ממניות דיסקונט, כך שיש לה לכאורה זיקה לבעל מניות מהותי בבנק.
בבנק לאומי, הגדול יותר מדיסקונט, רשימת המועמדים לדירקטוריון כבר פורסמה, ומלבד דירקטורים מכהנים שמתמודדים לכהונה נוספת ניתן למצוא שם את פרופ' עודד שריג, לשעבר המפקח על הביטוח; אתי דויטש, יו"ר כאל ומרכנתיל; ואורי אלון, לשעבר משנה למנכ"ל ישראכרט. בחודשים הקרובים אמור להתמנות מנכ"ל חדש לדיסקונט. זאת, לאחר שאורי לוין, המנכ"ל הנוכחי, הודיע על פרישתו. מי שיקבע את זהות המנכ"ל הבא יהיה הדירקטוריון הנוכחי, בראשות קוברינסקי.