סגור
חדוה בר 14.5.20
חדוה בר (צילום: אלעד גרשגורן)

בלעדי
היו"רית הבאה של דיסקונט? חדוה בר הגישה מועמדות לדירקטורית בבנק

בבחירה הקרובה צפויה להיבחר לפחות אישה אחת מבין המועמדים. אם בר תמונה לדירקטורית, היא עשויה להתמודד גם על תפקיד יו"ר הבנק המתפנה בסוף השנה

ד"ר חדוה בר, לשעבר המפקחת על הבנקים, הגישה מועמדות לדירקטוריון בנק דיסקונט, כך נודע ל"כלכליסט". בסוף השנה אמור יו"ר בנק דיסקונט הנוכחי שאול קוברינסקי לסיים את תפקידו, כך שאם בר תיבחר לדירקטוריון, היא גם תיחשב למועמדת מרכזית לתפקיד היו"ר הבא של הבנק.
בנק דיסקונט הוא בנק ללא גרעין שליטה, ולכן תהליך בחירת המועמדים לדירקטוריון נעשה דרך הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה של בנק ישראל. הוועדה בראשות השופט בדימוס דוד חשין פרסמה לפני חודשיים כי היא מחפשת מועמדים לדירקטוריון בנק דיסקונט, בהם גם מועמדים שיכולים לכהן כיו"ר.
הסיכוי של בר להגיע לרשימת המועמדים הסופיים של הוועדה גבוהים. ראשית, יש לה ניסיון רחב בבנקאות, הן בבנק לאומי, שם כיהנה בין היתר כראש החטיבה לניהול סיכונים, והן בבנק ישראל. שנית, הוועדה החליטה לפעול להגברת ייצוג נשי בדירקטוריונים של הבנקים. באשר לסבב הבחירות הנוכחי בדיסקונט, הוועדה ציינה כי תבחר לפחות אישה אחת מבין המועמדים - זאת באמצעות חלוקת המועמדים לקבוצות בדרך שתבטיח שלפחות אחת הבחירות תהיה אישה.
אם הוועדה תבחר בבר כמועמדת, יעמדו בפניה עוד שתי משוכות בדרך לתפקיד היו"ר. ראשית, היא תצטרך להיבחר על ידי אסיפת בעלי המניות של הבנק לתפקיד דירקטורית (באסיפה שיקיים השנה הבנק ייבחרו בסך הכל חמישה דירקטורים), ולאחר מכן, בהנחה שתציג את מועמדותה לתפקיד היו"ר, תצטרך להיבחר על ידי חברי הדירקטוריון של הבנק לתפקיד.
לפני קרוב לשלוש שנים סיימה בר את תפקידה כמפקחת על הבנקים. לפני שנתיים היא הצטרפה לחברת הפינטק איטורו ומונתה לתפקידי המשנה למנכ"ל וגלובל COO, זאת לאחר ששימשה כיועצת לחברה כמה חודשים קודם לכן. החברה הייתה אמורה להפוך לציבורית בוול סטריט באמצעות מיזוג עם חברת ספאק, לפי שווי של מעל 10 מיליארד דולר, אך המשבר בענף ההייטק בשנה האחרונה שיבש את התוכניות. החברה השלימה בשבוע שעבר גיוס של 250 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.