סגור
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי (AFP)

אלפבית פספסה את התחזיות הרבעוניות, אבל המניה עולה

ההכנסות אמנם עלו ב-13% והתקרבו ל-70 מיליארד דולר - אך היו נמוכות מהתחזיות. הרווח למניה עמד על 1.21 דולר לעומת תחזיות ל-1.28 דולר. עם זאת, שירותי גוגל שכוללים את החיפוש, הפרסום, חנות האפליקציות; יוטיוב ונגזרותיו יוטיוב TV ופרימיום הציגו עלייה בהכנסות וברווח התפעולי. מניית החברה עולה ביותר מ-2% במסחר המאוחר

אלפבית, חברת האם של גוגל וחברות נוספות של סרגיי ברין ולארי פייג', דיווחה היום (ג') על תוצאות הרבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני, ולמרות שאלה לא תאמו את הציפיות של וול סטריט המניה הציגה עלייה קלה במסחר המאוחר. החברה הציגה הכנסות של כ-69.69 מיליארד דולר, עלייה של כ-13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך נמוך מהציפיות שעמדו על הכנסות של 69.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי היה כ-16 מיליארד דולר או כ-1.21 דולר למניה. בוול סטריט ציפו לרווח של כ-1.28 דולר למניה.
מניות ענקיות הטק עוררו עניין רב החודש בעיקר בגלל המיתון שפוקד לא מעט ענפים בתחום וגם בכלכלה העולמית. גוגל שניזונה בעיקר מפרסום רגישה יותר לקיצוץ בתקציבי שיווק גלובליים מאשר חברות מוצרים כמו מיקרוסופט - שלמרות הכל גם היא הציגה תוצאות מאכזבות קמעה ברבעון, במקביל לאלפבית. כאמור, מניית אלפבית המשיכה להציג עלייה וכעת אף נסחרת בכ-107 דולר לעומת כ-105 דולר עם סגירת המסחר, עלייה של יותר מ-2%.
השוק ציפה מאוד לתוצאות הרבעוניות האלה. מיקרוסופט וגוגל הן הראשונות להציג את ההכנסות והרווחים לרבעון השני, ורבים רואים בהן מגמה לעתיד לבוא עבור שאר ענקיות הטק כגון מטא (פייסבוק), אמזון, אפל ואחרות. מניית גוגל למשל התרסקה בכ-26% במהלך 2022. גם מניית סנאפ, בעלת סנאפצ'ט, הציגה ביצועים ודוח רבעוני מאכזב בשבוע שעבר. המשך המגמה עשוי לצייר תמונה מעט אפלה ואולי לגרום למשקיעים להיזהר בכל הנוגע למניות הטכנולוגיה.
עם זאת, גוגל עדיין מחזיקה בעסקי החיפוש שלה שמחזיקים אותה גם בימים טרופים. זאת לעומת פייסבוק וחברות המדיה החברתית שמסתפקות בפרסום ממוקד בלבד. בנוסף, לגוגל יש גם את עסקי הענן - הגם שמפסידים - שמכניסים לה כסף מזומן דרך מנויים ושירותים לארגונים. אך היא בינתיים צריכה לכסות על הוצאות רבות בתשתיות מחשוב שהשקיעה כדי להרחיב את הענן שלה ברחבי העולם.
זאת ועוד, החברה גם הודיעה על רכישת חברת הסייבר האמריקאית מנדיאנט לפני מספר חודשים בסכום של מעל 5 מיליארד דולר כדי לפתח עוד תחום בעסקיה - כזה שיוכל להכניס לה כסף גם בימים של צרות כלכליות. יוטיוב, שירות הסטרימינג שלה, שהשיק גם שירות טלוויזיה בסטרימינג הצליח לעקוף את המתחרים כמו וורנר ולהפוך לשירות הפופולרי ביותר בארה"ב בסגמנט הזה. בסך הכול שירותי גוגל שכוללים את החיפוש, הפרסום, חנות האפליקציות; יוטיוב ונגזרותיו יוטיוב TV ופרימיום הציגו עלייה בהכנסות וברווח התפעולי. ובהתחשב בכך שהם מקור ההכנסה העיקרי של החברה, אפשר להניח שהמצב שלה רק יכול להשתפר בטווח הארוך.