סגור
מטה מיקרוסופט אוריג'ינל
מטה מיקרוסופט (צילום: microsoftproductreviews.com)

מיקרוסופט פספסה את התחזיות; הוציאה 113 מיליון דולר לתשלום פיצויים למפוטרים

ענקית התוכנה דיווחה על הכנסות של 51.9 מיליארד דולר ברבעון לעומת ציפיות ל-52.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2.23 דולרים למניה וזאת מול תחזיות לרווח של 2.29 דולרים למניה. הפסקות הייצור בסין הובילו לאובדן הכנסות של 300 מיליון דולר

מיקרוסופט פותחת את רצף הדוחות של חברות הביג-טק האמריקאיות, כאשר העיניים נשואות אליהן בתהייה האם סימנים ראשונים של מיתון הורגשו כבר ברבעון השני. ביוני עדכנה מיקרוסופט על כך שההכנסות שלה נפגעו מעט מתנודות שערי החליפין וכן האטה את קצב גיוס העובדים. החברה דיווחה על הכנסות של 51.9 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-52.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2.23 דולרים למניה וזאת מול תחזיות לרווח של 2.29 דולרים למניה. המניה עולה כעת במסחר המאוחר לאחר שמוקדם יותר ירדה. גם אלפבית פרסמה את תוצאותיה הרבעוניות הלילה. גם היא פספסה את התחזיות.
בין הגורמים לפספוס התחזיות ציינו במיקרוסופט את התנודות במטבעות ואת הפסקות הייצור בסין שהובילו לאובדן הכנסות של 300 מיליון דולר בהסכם OEM למערכת ההפעלה של חלונות. כמו כן, מציינים במיקרוסופט כי ירידה בהוצאה לפרסום השפיעה לרעה על פעילות הרשת החברתית המקצועית לינקדאין ומנוע החיפוש בהיקף של 100 מיליון דולר. הפחתה משמעותית של הפעילות ברוסיה תרמה להגדלת הוצאות התפעול ב-126 מיליון דולר. מעבר לכך, הדוחות חושפים כי מיקרוסופט אכן צימצמה את כוח האדם שלה והדבר ניכר בהוצאה של 113 מיליון דולר בגין תשלום פיצויים לעובדים שפוטרו.
חטיבת הענן יצרה הכנסות נמוכות מהצפוי של 20.9 מיליארד דולר, אך כאן הפספוס היה קטן יחסית שכן התחזיות דיברו על 21.1 מיליארד דולר. בחולשה בלטה גם פעילות של קונסולות המשחק XBOX עם ירידה של 6% בהכנסות מתוכן ושירותים.
הרבעון שהסתיים ביוני חותם גם את שנת הכספים במיקרוסופט. החברה רשמה במהלך השנה הכנסות של 198.3 מיליארד דולר, צמיחה של 18% ורווח תפעולי של 83.4 מיליארד דולר, שיעור עלייה דומה. הרווח הנקי עלה ב-19% ל-72.7 מיליארד דולר.