סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עסקת ענק
אלפבית-גוגל רכשה את מנדיאנט ב-5.4 מיליארד דולר

ענקית הטכנולויה חתמה על עסקת מזומן עם חברת הסייבר לפי שווי של 23 דולר למניה. מדובר ברכישה השנייה בגודלה של גוגל אי פעם,. החברה של סונדר פיצ'אי, שנאבקה עם מיקרוסופט על רכישת מנדיאנט, מתכוונת להרחיב באמצעות הרכישה את עסקי מיחשוב הענן שלה

אלפבית-גוגל הודיעה היום (ג') על רכישת חברת הסייבר מנדיאנט (Mandiant) בעסקה שמוערכת בכ-4.53 מיליארד דולר. על פי פרסומי החברות, העסקה תתבצע על בסיס מזומן לפי שווי מניה של 23 דולר. הרכישה מייצגת פרמיה של כ-2.3% על מחיר המניה מיום שני, אך מייצגת פרמיה של 53% ביחס למחירה לפני הפרסומים בתחילת פברואר על כך שמיקרוסופט גם התעניינה וניהלה שיחות לרכישתה.
הרכישה מיועדת לחזק את חטיבת אבטחת המידע של גוגל קלאוד - שירות מחשוב הענן שלה. זו הרכישה השנייה בגודלה של גוגל אי פעם, אחרי רכישת מוטורולה מוביליטי ב-2012 ב-12.5 מיליארד דולר. מנדיאנט, שנוסדה על ידי קווין מנדיה ב-2013, היתה שייכת ל-FireEye עד לפני כשנה, אך בעקבות מכירת חטיבת מוצרי הסייבר שלה למקאפי ב-1.2 מיליארד דולר, החברה מיתגה מחדש את עסקיה הנותרים תחת שמה של מנדיאנט. במקור, מנדיאנט התמקדה במודיעין סייבר, אך לאחר מיזוגה עם פייראיי היא הפכה לחטיבה אורגנית.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי ומייסד מנדיאנט קווין מנדיה
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי ומייסד מנדיאנט קווין מנדיה
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי ומייסד מנדיאנט קווין מנדיה
(צילום: AP)
קשה לומר מה יהיה תפקידה של מנדיאנט בכוח של גוגל. לענקית האינטרנט יש כבר חטיבת סייבר מאוד מפותחת ואף יחידת מחקר שנחשבת מהטובות מסוגה בעולם - פרויקט זירו. ככל הנראה, הרכישה תאפשר לגוגל לגייס את 600 האנליסטים של מנדיאנט לטובת לקוחותיה הארגוניים ולשלב את כלי המחקר בפלטפורמה שלה. גוגל מנסה לספק וואן סטופ שופ ללקוחותיה ולחסוך מהם את הצורך לחפש בחוץ מוצרים או שירותים שהיא יכולה להעניק להם אינהאוס. בנוסף, גוגל זקוקה להגנה על מערך הענן שלה שהפך למטרה מועדפת לאחר שהחברה הפכה לשלישית בגודלה בעולם.
גוגל רכשה לפני כשלושה חודשים את סטארט-אפ הסייבר הישראלי סיימפליפיי (Siemplify) בעסקה של חצי מיליארד דולר וגם הוא צורף לחטיבת הענן. לפני שנתיים רכשה החברה את Chronicle, סטארט-אפ סייבר אחר שהקימה ביחד עם אלפבית, חברת האם שלה. הרכישות של גוגל בתחום הסייבר מיועדות, כאמור, להקל על הלקוחות, אבל גם על עובדיה, שכן היא יכולה לחסוך להם את הצורך לעבוד עם פלטפורמות שונות כדי להעניק שירות ללקוחות הענן.
כעת, כשגוגל הצליחה לעקוף את מיקרוסופט ולרכוש את מנדיאנט, יכול מאוד להיות שהאחרונה תודיע על רכישה דומה בתחום משל עצמה. גם אמזון עשויה להצטרף למגמה ולנסות רכישת סייבר משלה. מה שבטוח זה שהרכישה הנוכחית תעלה את ערכן של חברות סייבר שעוסקות באותו התחום.