סגור

הצלחה ליורוג'ן בשני ניסויים קליניים בטיפולים שלה לסרטן בדרכי השתן

חברת הביופרמצבטיקה הישראלית, שנסחרת בנאסד"ק, פרסמה כי גרסת הג'ל של התרופה מיטומיצין הובילה לתגובה קלינית משמעותית בחולי הסרטן המדובר: מתוך 71 מהמטופלים, 58% השיגו תגובה מלאה; מאחורי הפיתוח של יורוג'ן עומד ד"ר אריה בלדרגין, מי שאחראי לחברת קייט פארמה, שפיתחה טיפול לסרטן הדם והונפקה בנאסד"ק ב-2018

חדשות טובות לחברת הביופרמצבטיקה יורוג'ן פארמה (UroGen Pharma). החברה, המפתחת טיפולים מיוחדים המיועדים למחלות סרטן בדרכי השתן, פרסמה היום (ב') את הנתונים הסופיים של שני מחקרים בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאורולוגיה. המחקרים בחנו את הבטיחות והיעילות של התרופה הניסיונית UGN-102 (מיטומיצין) ואת אלה של גרסת הג'ל של התרופה – Jelmyto.


מאחורי הפיתוח של יורוג'ן עומד ד"ר אריה בלדרגין, מי שבעברו אחראי לחברת קייט פארמה, שפיתחה טיפול לסרטן הדם ונמכרה תמורת 12 מיליארד דולר לפני ארבע שנים. יורוג'ן היא חברה שמפתחת פיתוח נוסף של בלדגרין - היא פיתחה טכנולוגיה ייחודית שמאריכה את השהות של התרופה לטיפול בסרטן בכליות. החברה הציגה בכנס את תוצאות מחקר אופטימה 2, שהראו כי ב-65% מהמטופלים שקיבלו את UGN-102 נרשמה תגובה מלאה במשך שלושה חודשים לאחר תחילת הטיפול. ב-13 מטופלים המחלה חזרה.

1 צפייה בגלריה
יו"ר יורוג'ן אריה בלדגרין בהשקת קייט פארמה בנאסד"ק
יו"ר יורוג'ן אריה בלדגרין בהשקת קייט פארמה בנאסד"ק
אריה בלדגרין בהשקת קייט פארמה בנאסד"ק
(צילום: Christopher Galluzzo)

בנוסף הוצגו תוצאות ניסוי נוסף בשם אולימפוס 3, שבו נעשה שימוש בגרסת הג'ל (Jelmyto). הג'ל המדובר הוא הטיפול הלא כירורגי הראשון והיחיד לשימור הכליה שאושר על ידי מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) למטופלים בוגרים שחולים בסרטן בדרכי השתן מסוג LG-UTUC. התוצאות של הניסוי הראו שהג'ל הוביל לתגובה קלינית משמעותית בחולי הסרטן המדובר. מתוך 71 מהמטופלים, 58% השיגו תגובה מלאה.
המנהל הרפואי הראשי של יורוג'ן, ד"ר מארק שונברג, אמר: "הטכנולוגיה הקניינית של החברה RTGel, המהווה את הליבה של מוצרי Jelmyto ו-UGN-102, מאריכה באופן משמעותי את משך השהייה של התרופה בגוף, והיא ההתקדמות המשמעותית הראשונה זה שנים בטיפול מקומי בסרטן ברמת ממאירות נמוכה של דרכי השתן העליונות וסרטן לא פולשני של השלפוחית, היכן שניתוחים פולשניים נחשבו לסטנדרט טיפולי".
יורוג'ן קיבלה את האישור במסלול מואץ מ-FDA לגרסת הג'ל (Jelmyto) באפריל 2020. ה-FDA העניק לתרופה מעמד של טיפול פורץ דרך שמיועד לטפל בסרטן מסוג LG-UTUC.
בסוף יולי הודיעה החברה כי חתמה על הסכם עם חברת ההפצה ניאופארם בישראל לג'ל המדובר. הפצתו בישראל כפופה לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים ממשרד הבריאות. החברה מנוהלת על ידי אליזבט בארט, ומניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק, כאשר שווי השוק של החברה עומד על 357 מיליון דולר. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-11.3%, וב-12 החודשים האחרונים רשמה תשואה שלילית של 23.9%.