כדי לצמצם שימוש ברכבים צמודים - המדינה שוב בוחנת נסיעות משותפות לעובדי מדינה
החשכ"ל פרסם השבוע בקשה להצעות פיתוח פלטפורמה לניהול נסיעות משותפות בין עובדי המדינה. המטרה: צמצום השימוש ברכבי המינהל הצמודים, תוך מתן תמריצים לעובדים שישתתפו בתוכנית. זהו ניסיון שני - לאחר כישלון אפליקציית GOV PICK UP שהושקה ב-2014
האם עובדי מדינה יוותרו על המכונית הצמודה לטובת נסיעות משותפות? השבוע פרסם החשכ"ל מסמכי RFI (בקשה לקבלת מידע) הקוראים לחברות במשק הישראלי להגיש הצעות לבחינת "טכנולוגיות שונות לניהול נסיעות משותפות עבור עובדי המדינה לרבות משרדי הממשלה ויחידות הסמך". המטרה: לאפשר "צמצום נסיעה ברכבים פרטיים ו/או רכבי המינהל הצמודים על ידי יצירת פלטפורמה טכנולוגית שתאפשר לעובדי מינהל הרכב לתכנן נסיעות במשותף במשך שעות העבודה".
לפי המסמכים, מטרת המדינה ליצור תוכנית שימוש בנסיעות משותפות שתכלול גם מתן תמריצים לעובדי מדינה שישתמשו בה. מכיוון שמדובר בשלב זה רק בפניה לקבלת מידע, התוכנית אינה מפרטת את מהות התמריצים.
הטכנולוגיות שהחשכ"ל מבקש לבחון צריכות לכלול אפשרות להירשם מראש לנסיעות, לראות אילו אופציות יהיו זמינות מבחינת נסיעות פנויות – ושמירה על חיסיון מידע המפרט אילו עובדים נוסעים בנסיעות המשותפות ובאילו זמנים.
זאת ועוד, עבור מדינת ישראל לא מדובר בניסיון ראשון לשכנע את עובדי המדינה לנסוע ביחד: בשנת 2014 השיק המשרד להגנת הסביבה את אפליקציית GOV PICK UP, אפליקציית שיתוף נסיעות לעובדי מדינה. זו לא נחלה בשעתו הצלחה וכיום אינה פעילה.
צי הרכב הממשלתי מונה כ 15 אלף רכבים מסוגים שונים. חלקם, מניידות ועד רכבי כיבוי אש אינם מתאימים להסעות משותפות, אך חלק מתאימים. בימים אלה נערכת מדינת ישראל לספק אלפי מכוניות היברידיות לעובדי מדינה ובחודשים הקרובים יתפרסם מכרז נוסף – לרכב חשמלי.






























