$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

המשרד להגנת הסביבה מתכנן להשיק אפליקציה לשיתוף נסיעות

משרדו של השר עמיר פרץ מעודד את עובדי המדינה לנסוע יחד לעבודה, ומשיק עבורם אפליקציה שתסייע בתיאום ביניהם. שר התחבורה ישראל כץ, שהביע את התנגדותו לשימוש בחברת אובר המתווכת בין נהגים לנוסעים בתשלום, תומך במהלך

אסף גלעד 12:4816.09.14

המשרד להגנת הסביבה משיק אפליקציית שיתוף נסיעות (קארפול) שצפויה בשלב הראשון לשרת את עובדי הממשלה ובהמשך מקומות עבודה שאינם ממשלתיים. המשרד יוזם נוסף לכך תוכנית שתעודד מקומות עבודה לשתף נסיעות באמצעות האפליקציה.

 

שר התחבורה ישראל כץ, שהביע כמה פעמים את התנגדותו לכניסתה של אפליקציית הנסיעות הבינלאומית אובר לישראל, דווקא תומך במהלך.

לשיטתו, אפליקציית אובר צפויה לפגוע בענף המוניות הישראלי בגלל השיטה שהיא מנהיגה בעולם: נסיעות בתשלום גם מצד נהגים פרטיים שאינם נהגי מוניות.

 

יש להדגיש כי האפליקציה של המשרד להגנת הסביבה לא מאפשרת לשלם תמורת נסיעה, אך גורמת לנהגים פרטיים להעלות לרכביהם נוסעים אחרים בתיווך אפליקציית מובייל.

 

במשרד התחבורה לא מתנגדים לתוכנית, אלא מעודדים אותה, אף על פי שאינם נוטלים בה חלק. כל עוד נהגים אינם לוקחים מנוסעיהם תשלום, כל שיתוף נסיעות הוא חוקי לפי גישת המשרד, שמוביל השר כץ.

 

במשרד גם מדגישים ששיתוף נסיעות במקום העבודה נחשב לבטוח יותר, כי הוא נעשה בסביבות סגורות שבהן העובדים מכירים זה את זה.

 

האפליקציה שתושק בימים הקרובים עבור עובדי הממשלה היא גוב.פיקאפ, והיא מיועדת לקשר בין עובדים הנוסעים לאותו היעד - לעבודה, לפגישות או לכנסים.

 

כץ (מימין) ופרץ. משרד התחבורה לא מתנגד לנסיעות משותפות ללא תשלום כץ (מימין) ופרץ. משרד התחבורה לא מתנגד לנסיעות משותפות ללא תשלום צילום: אוראל כהן עומר מסינגר

 

המשתתפים יזכו במקום חניה שמור חינם

 

ויש גם פרסים: כדי לעודד את העובדים להשתמש באפליקציה עובדים שיסיעו את כמות הקולגות הגדולה ביותר יזכו במקום חניה שמור ומועדף בחניון המשרד במשך חודש - חינם.

 

המשרד להגנת הסביבה השקיע בפיתוח האפליקציה 50 אלף שקל, ובמקביל ייצא בקמפיין שיווק באמצעות הודעות בתלוש השכר ומודעות בכלל המשרדים.

 

הוא אינו מסתפק במשרדי הממשלה כאמור, אלא מעוניין לעודד את כלל מקומות העבודה בארץ להשתמש באפליקציה. כמו כן, במשרד הקצו 6 מיליון שקל לתמיכה בחברות שיעודדו עובדים להגיע למקום העבודה באמצעות שיתוף נסיעות או רכיבה על אופניים.

 

על פי התוכנית המתגבשת במשרד, כל מעסיק שיהיה מעוניין להשתתף בפרויקט יוכל לבקש תקציב לצורך יישום תוכנית פעולה מפורטת.

 

 

לא צריך לחכות לאפליקציה הממשלתית כדי לנסוע יחד

 

אם המשרד יצליח במשימה לחנך את השוק הישראלי לשתף נסיעות דרך טכנולוגיה, תהיה זו הפעם הראשונה לאחר ניסיונות רבים. אתרים רבים כמו Carpoolnet ו־Yallabo קמו ונפלו, ושיתוף הנסיעות גם היום נעשה באופן ספורדי ועצמאי.

 

עם זאת, לא צריך באמת להמתין ליישומים של משרדים ממשלתיים כדי להוריד אפליקציות קארפולינג.

 

בחנות האפליקציות ישנם יישומים כגוןCarpool, Zimride, Cozi, Toogethr ו־Carpool School Edition. הטכנולוגיה זמינה במיוחד באירופה, ואתר Carpooling הוא הגדול בעולם בזכות 70 מיליון נוסעים שהשתמשו בו. לפי הנתונים המוצגים באתר, השירות פופולרי במיוחד בברלין, פריז, וינה, ציריך ובריסל.

 

בכל חודש יותר ממיליון איש משתמשים בשיתוף נסיעות ברחבי אירופה, והמרחק הממוצע של כל נסיעה כזו הוא 200 ק"מ. מרבית המשתמשים בשירות, באופן מפתיע, הן נשים - 53% לעומת רק 47% גברים. רוב המשתמשים הם בני 25–39, ו־70% מהם רווקים.

 

assaf.gilad@calcalist.co.il

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x