סגור
BYD טאנג 3
BYD טאנג 3 (BYD)

BYD חושפת מחירים באירופה - כמה ישלמו בגרמניה, בהולנד ובשבדיה על חשמלית סינית?

החברה הסינית שהחלה באחרונה לשווק את מכוניותיה בישראל, הציגה את המחירים לשש מדינות באירופה. באופן לא מפתיע, אותם דגמים יימכרו באירופה במחיר נמוך יותר מבישראל, בעקבות המיסוי בארץ

שבועות ספורים לאחר שהחלה לשווק את מכוניותיה בישראל, יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD חושפת רשמית את מחירי דגמיה לשוק הרכב האירופי. המחירים רלוונטיים לשישה שוקי ליבה באירופה שאליהם תיכנס היצרנית בחודשים הקרובים, בהם גרמניה, דנמרק, שוודיה והולנד.
המחירים ש-BYD מציגה עבור שוק הרכב האירופי מוגדרים כמחירי PRESALE, כלומר מחירים לרכבים הראשונים שישווקו בשש המדינות האירופיות. מדינות מסוימות באירופה מעניקות לרוכשים סובסידיות, אך BYD לא מציינת האם מדובר במחירים שכוללים את הסובסידיה או לא.
באופן מעניין, מדיניות התמחור של BYD לגבי השווקים האירופיים שונה מהמדיניות הישראלית (שלא לדבר על כך שבישראל מוטל מס קניה בגובה 10% על רכב חשמלי, וגם לישראל אין הסכם סחר חופשי עם סין, מה שמוסיף עוד 7% מכס). כך, BYD בוחרת לתמחר את הדגמים הבכירים שלה - טאנג ו-האן במחיר זהה של 72 אלף יורו, כלומר כ-245 אלף שקלים. בישראל מחיר דגמים אלה אינו זהה: מחיר TANG בישראל הוא 284 אלף שקל ומחיר HAN בישראל הוא 300 אלף שקל. באשר לרכב הכביש שטח של BYD האטו 3 - המחיר לצרכנים באירופה מתחיל ב-38 אלף יורו, כלומר כ-130 אלף שקלים. לשם השוואה, מחירה של 3 ATTO בישראל מתחיל ב-156,500 שקלים.
לפי נתוני BYD, היא מכרה בשמונת חודשי השנה (2022) הראשונים 974,348 רכבים "מחושמלים" - זינוק של 274% לעומת שנה שעברה. יחד עם זאת, הגדרתה לרכב "מחושמל" אינה מתייחסת בהכרח לרכב חשמלי טהור. מתוך אותן מסירות, 487,188 היו של מכוניות שהן חשמליות "טהורות" ולא רכבי פלאג אין הייבריד.