סגור

בעקבות התאונות: טסלה תשדרג את הנהג האוטומטי כך שיוכל לזהות ניידות

היצרנית הודיעה כי מעתה בדגמי טסלה 3 וטסלה מודל Y יוכל הרכב להאט כאשר הוא יתקרב לרכב חירום - והודעה רלוונטית תופיע בצג המידע; עם זאת, מדובר במערכת המבוססת על יכולת לאתר את אורות החירום של של הניידות, ולכן פעולתה מוגבלת. הרשויות באה"ב פתחו בחקירה לאחר שמכוניות של טסלה היו מעורבות ברצף של תאונות במהלך נסיעה במצב של נהג אוטומטי

טסלה תשדרג את מערכת הנהג האוטומטי של היצרנית כך שתזהה גם ניידות משטרה ושירותי חירום אחרים - אבל לא תמיד; כך הודיעה היצרנית ללקוחותיה בארה"ב, בעקבות החקירה בה פתחו הרשויות האמריקאיות לאחר שמכוניות של טסלה היו מעורבות בתאונות בארה"ב במהלך נסיעה במצב נהג אוטומטי.
יש לציין כי טסלה עצמה הדגישה בעבר מספר פעמים כי מערכת ההנהג האוטומטי שלה אינה מערכת נהיגה אוטונומית, וכי בדומה לכל מערכת אחרת היא דורשת נהג קשוב ומעורב בתהליך, אך ככל הנראה מסר זה עדיין לא ממש מחלחל לבעלי הרכבים בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
רכב של טסלה לאחר תאונה עם ניידת משטרה
(צילום: Florida Highway Patrol)
לפי עיקרי העדכון כפי שהם מתפרסמים בארה"ב, מעתה בדגמי טסלה 3 וטסלה מודל Y יוכל הרכב להאט כאשר הוא יתקרב לרכב חירום - והודעה רלוונטית תופיע בצג המידע. עם זאת, למערכת יש גם מגבלה: מכיוון שמדובר במערכת המבוססת על יכולת לאתר את אורות החירום של של הניידות (אמבולנסים, משטרה), אזי פעולתה מוגבלת או לתנאי נסיעה לילית, או להסתמכות על הפעלה בפועל של אורות החירום.