סגור

חקירת מצב הטייס האוטומטי בטסלה מתרחבת: ארצות הברית מבקשת מידע מהמתחרות

לאחר תאונות של מכוניות טסלה במצב נהיגה חצי אוטונומי, פנה המכון האמריקאי לבטיחות בדרכים ל-12 יצרניות רכב כדי שיעמידו את המערכות שלהן למבחן השוואתי

כיוון חדש ומפתיע בחקירת מערכות האוטופיילוט (טייס אוטומטי) של טסלה: המכון האמריקאי לבטיחות בדרכים (NHTSA) פנה ל-12 יצרני רכב כדי שיעמידו את מערכות סיוע הנהיגה שלהם למבחן השוואתי מול המערכות של טסלה - כך מדווחים אמצעי תקשורת בארצות הברית.


במהלך החודשים האחרונים אירעו בארצות הברית מספר תאונות דרכים שבהן היו מעורבות מכוניות טסלה במצב הנהיגה החצי-אוטונומי, מה שגרם לממשל הפדרלי בארצות הברית לפתוח בחקירה. זאת לאחר שרק לפני מספר שבועות פגעה מכונית טסלה, שככל הנראה היתה במצב אוטופיילוט, בניידת משטרה חונה.
חשוב להדגיש: אוטופיילוט אינו מצב אוטונומי מלא. בדומה ללא מעט יצרני רכב, גם המערכת של טסלה מציעה בפועל יכולות נהיגה חצי אוטונומיות, כלומר נהיגה ברמה 2 שדורשת מעורבות של נהג. אבל אחת הבעיות שהתעוררו בארצות הברית נוגעת יותר לעניינים תדמיתיים ולגורם האנושי. רוב יצרני הרכב כן טורחים ליידע את הלקוחות שלא מדובר במערכת אוטונומית מלאה, אבל הלקוחות של טסלה מאמינים ביכולותיה של המערכת, ולכן לא פועלים לפי ההוראות - ואז נגרמות התאונות.

1 צפייה בגלריה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
מכונית של טסלה לאחר תאונה
(צילום: Florida Highway Patrol)

בקשות המידע ששיגר ה-NHTSA ל-12 יצרני רכב - כולל טויוטה, הונדה, פולקסווגן ופורד - מודיעות כי הממשל האמריקאי עורך "השוואה אנליטית עם רכבים אחרים בייצור סדרתי שמצוידים ביכולת לשלוט בהיגוי, בלימה ותאוצה ביחד בנסיבות מסוימות".
על פי בקשת ה-NHTSA, נדרשים יצרני הרכב לפרט את כל התאונות שהתרחשו בשנים האחרונות כאשר מערכות הנהיגה החצי אוטונומיות היו מופעלות במהלך 30 השניות שקדמו לתאונה. יצרני הרכב התבקשו גם לפרט אילו טכנולוגיות יש ברשותם כדי שמערכות הרכב יזהו ניידות משטרה וכיבוי אש.