סגור

ארה"ב: עוד תאונה לטסלה שנסעה במצב "טייס אוטומטי" - עם ניידת משטרה

רק לפני שבועיים פתח הממשל האמריקאי בחקירה רשמית של מערכת הנהיגה החצי אוטומטית של יצרנית המכוניות החשמליות בעקבות שורה של תאונות; שלשום נרשמה תאונה נוספת - מכונית טסלה התנגשה בניידת שעצרה בצד הכביש והפעילה אורות מהבהבים


מכונית טסלה שנסעה במצב "טייס אוטומטי" התנגשה שלשום (שבת) במכונית של משטרת התנועה של פלורידה ליד העיר אורלנדו, ופספסה רק במעט את השוטר שלה, אשר צעד בשולי הכביש כדי לסייע לרכב תקוע.

מוקדם יותר החודש פתחה ממשלת ארה"ב בחקירה רשמית לגבי מערכת הנהיגה החצי אוטומטית של טסלה, לאחר סדרה של תאונות עם רכבי חירום חונים.

2 צפייה בגלריה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
מכונית טסלה שהיתה מעורבת בתאונה
(צילום: Florida Highway Patrol)

השוטר שהניידת שלו נפגעה מעט לפני השעה חמש בבוקר בשבת, הפעיל את האורות המהבהבים של רכבו והיה בדרכו לרכב התקוע, כאשר הטסלה פגעה בצידה השמאלי של הניידת והתנגשה ברכב הנוסף, כך מסרה דוברת משטרת התנועה.
על פי הדיווח, גבר בן 27 שישב בטסלה ונהג הרכב התקוע סבלו מפציעות קלות, והשוטר לא נפגע.
הטייס האוטומטי של טסלה משמש תכופות בידי בעליו בצורה לא נאותה, ורבים מהם נתפסו על המשטרה כשהם נוהגים שיכורים, ואפילו ישובים במושב האחורי.
יצרנית המכוניות החשמליות משתמשת במערכת מחשב מבוססת מצלמה ורדאר כדי לזהות מכשולים, לקבוע את מיקומם, ואז להחליט מה הם. ואולם חוקרים סבורים שיש למערכת בעיה עם רכבי חירום חונים, ומשאיות שחוצות את הנתיב לרוחב.

2 צפייה בגלריה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
הניידת שנפגעה
(צילום: Florida Highway Patrol)

לפני שבועיים פתחה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) בחקירה נגד טסלה אחרי שורה של 11 תאונות שאירעו מאז 2018, בהן הטייס האוטומטי או בקרת השיוט של המכונית הביאו לפגיעה בכלי רכב בעלי אורות מהבהבים ובתמרורים מוארים. בתאונות האלה נפצעו 17 בני אדם ואחד נהרג.
חקירת הרשות עשויה להביא לריקול של הרכבים או לפעולות אכיפה אחרות. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה, שחקרה גם היא את התאונות של טסלה, המליצה שה-NHTSA וטסלה יגבילו את השימוש בטייס האוטומטי לאזורים בהם ניתן להפעילו בבטחה. היא המליצה גם שטסלה תחויב לשפר את המערכת שלה כדי לוודא שהנהגים נשארים דרוכים גם כשהיא פועלת.